Number of visitors:


Events:

Our media partner:

Optimized for browser:

Lokality návštěvníků našich stránek

Weather at the park railway Olympia:


More weather

October operating days

A opět jsme se přehoupli do posledního provozního měsíce letošní sezóny. Čas zkrátka letí splašeně jako voda v horské bystřině. Pro naše návštěvníky jsme na říjen opět připravili zpestření provozu v podobě jízdy přes smyčku Ořechová, obousměrných jízd s křižováním vlaků ve stanicích U Svratky a Amfiteátr a také zkušebních jízd na ručních drezínách.

(foto © Tomáš Randýsek)

Poslední parní víkend nám vyšel tak půl na půl. Sobota byla deštivá a studená - jakoby se to neslo s názvem country kapely Zimour, která nám v sobotu odpoledne zajišťovala hudební program. S nadsázkou lze říci, že personálu parkové dráhy a členů kapely bylo více než cestujících. Není zkrátka každý den posvícení. Neděle byla naopak slunečná a teplotně velmi příjemná. Návštěvníků výrazně přibylo a tak se při projížďkách mohli kochat pohledem na sluncem zalitý park zabarvený podzimními tóny.

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chladné a deštivé počasí neodradilo děti ani dospělé.
(foto © Tomáš Randýsek)

Během slunečné neděle byl již parní provoz veselejší.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pro zpestření provozu jezdily také dvě spřažené parní lokomotivy.
Výhodou chladného počasí je krásně viditelná pára z komínů a pojišťovacích i odvodňovacích ventilů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdech.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kapela Zimour si mohla svoji produkci odškrtnout jako veřejnou zkoušku. Prochladli však pěkně.
(foto © Tomáš Randýsek)


Šalina na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

S novým obslužným vozem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrast červené a zelené.
(foto © Tomáš Randýsek)

V dopoledním slunci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Šalina vjíždí do nácestné stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati zalité odpoledním sluncem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přejezd přes příhradový most.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

V klesání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na sobotu 26. října byly přichystány zkušební jízdy ručních drezín. Zájemci si mohli zakoupit jízdenku na speciální vlak, který je dovezl do stanice Amfiteátr. Zde si především malí cestující vyzkoušeli, jak se s ruční drezínou jezdí. Další vlak je následně odvezl zpět na hlavní nádraží. Systém rezervace a zakoupení jízdenek musíme ještě doladit, protože ne všichni cestující hned pochopili, jak to vlastně funguje.

Hned ráno jsme museli do stanice Amfiteátr přepravit drezíny, mobilní návěstidla a ostatní věci. Na to byl určen speciální služební vlak. A potom ještě vše připravit ve stanici Amfiteátr, než přijedou první zájemci.

Příprava na jízdy drezín.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děti se postupně střídaly, tak jak přijížděly vlaky s dalšími zájemci. A následně pak odvážely ty děti, které se již na drezínách projely. Podle výrazu ve tvářích se lze domnívat, že se jim to líbilo. Někdy pro ně bylo trochu obtížné změnit směr jízdy pomocí táhla, ale od toho tam byli naši kluci, kteří jim pomáhali a dávali na vše pozor.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V pondělí 28. října probíhaly protisměrné jízdy včetně provozu parních lokomotiv. Cestující si tak mohli vyzkoušet i jízdu opačným směrem, než jak jsou během celé sezóny zvyklí. Ve stanicích U Svratky a Amfiteátr navíc docházelo ke křižování vlaků, takže v nácestné stanici U Svratky se mohly potkat až čtyři vlaky současně. Vše probíhalo podle předem připravených jízdních řádů, takže i malé zpoždění mohlo nabourat celý provoz. K tomu naštěstí nedošlo a tak velký dík všem našim klukům, kteří se na přípravě a zajištění provozu podíleli.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vykolejení služebního vlaku za sychravého mlhavého rána.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda s postrkem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Práce na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v novém oblsužném voze.
(foto © Tomáš Randýsek)

Téúčko pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před zimou musíme vypustit vodu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nový obslužný vůz pro bateriové lokomotivy AEG.
Podrobná reportáž o jeho stavbě se připravuje.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ještě pár fotek našich lokomotiv:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A už jsme opravdu u konce letošní provozní sezóny. Tak jak to symbolicky signalizují naše mechanická návěstidla. Je potřeba trochu zpomalit a nakonec opravdu zastavit. Alespoň na chvíli, abychom si odpočinuli a načerpali síly na novou sezónu 2020. Počet provozních dnů, které na nás čekají, si již dnes můžete prohlédnout v našem Kalendáři akcí. Ihned po ukončení sezóny jede část našich členů na Echtdampf-Hallentreffen do německého Friedrichshafenu, kde budou prezentovat klub S.M.P.D. s malými modely parních lokomotiv. I z tohoto mezinárodního srazu pro Vás bude připravena fotoreportáž. Než se nadějeme, bude tady začátek prosince a s ním spojené Mikulášské jízdy. Již teď jste všichni srdečně zváni. A potom již budeme opravdu odpočívat. Tedy hlavně fyzicky, protože přes celou zimu spřádáme plány, jak provoz naší parkové dráhy ještě vylepšit a připravit další novinky pro nadcházející sezónu.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Děkujeme všem našim návštěvníkům a příznivcům, kteří v letošní sezóně navštívili parkovou dráhu a budeme se těšit na setkání s Vámi i v příští provozní sezóně. Jsme rádi, že nás letos navštívilo také hodně "přespolních" návštěvníků a to nejen během prázdnin. To zkrátka každý rodilý Brňák pozná. Tak ještě jednou díky a na shledanou nejpozději 1. května 2020! Nebo snad ještě dříve?





September operating days

Zářijový provoz na parkové dráze odstartoval parní víkend a sobotní večerní jízdy, které letos připadly na sobotu 31. srpna. Tentokrát nám k poslechu hrála KR Banda, počasí bylo ještě letní, takže opravdu pohoda. Září nám celkově vyšlo dobře, počasí bylo stálé a i když skončily dovolené a začal školní rok, návštěvnost o víkendech byla více než dobrá. I během pravidelného provozu probíhaly cvičné jízdy mladých členů, kteří mají zájem stát se strojvedoucími. A zácvik probíhal úspěšně, všichni adepti jej zdárně ukončili nebo se posunuli blíže ke svému cíli. Provádělo se také další testování pohonu lokotraktoru č. 24 a nakonec bylo rozhodnuto, že bude použit stejný způsob jako u lokomotiv TU - benzínová centrála bude pohánět elektromotory na podvozcích.

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokomotivy před provozem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odtah vlaku z tratě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezdy vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezdy vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na příhradovém mostě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd stanicí Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před smyčkou V Aleji.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Model brněnské šaliny s vlečným vozem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Večerní a noční jízdy.
(foto © Vojtěch Minařík)


Večerní a noční jízdy nám zpříjemňovala KR Banda. Děkujeme.
(foto © Tomáš Randýsek)

A Matěj nám potom předvedl svoje harmonikářské umění.
(foto © Tomáš Randýsek)


V rámci oslav 150 let MHD v Brně nás navštívili členové Klubu vojenské historie.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pokračuje zácvik nových strojvedoucích bateriových lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Také Jakub v zácviku pokročil.
(foto © Tomáš Randýsek)

A nyní už veze svoje první cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po dalších testech s přenosem výkonu se Jura nakonec rozhodl,
že do lokotraktoru nainstaluje elektromotory, které bude pohánět elektrocentrála.
Tedy stejné řešení jako mají lokomotivy TU.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.002.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG š. 9.
(foto © Tomáš Randýsek)

Šalina č. 107.
(foto © Tomáš Randýsek)




Visit participants of the suburban camp of the Traffic club SVC Luzanky
čtvrtek 29. srpna 2019

Participants of the suburban camp of the Traffic club SVC Luzanky visit us at the very end of the summer holidays. One member of our club is a leader in this camp. The young boys got on our trains in the station Amphitheatre. Our boys showed to them driving vehicles afterwards. Then they were divide to small groups and had a look at roundhouse, railway yard and workshop. And they took a ride on handcars, of course.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Vojtech Minarik)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Vojtech Minarik)

(photo © Vojtech Minarik)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Visit of the children from KinderGarten Brno Campus
Wednesday 14th August 2019

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




August operating days

Steam trains at the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Victoria leaves the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Solingen leaves the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

"Vsudybylka" in station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

In station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

At the line.
(photo © Tomas Randysek)

Leaving under the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Trains at the line.
(photo © Tomas Randysek)

In the loop V Aleji.
(photo © Tomas Randysek)

Behind the truss bridge.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the station
Amphitheatre.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by loop V Aleji.
(photo © Tomas Randysek)

Trains at the line.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from under the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Ride around the roundhouse.
(photo © Tomas Randysek)

We are going during the rain.
(photo © Tomas Randysek)

Model of the Brno tram No. 107 with trailer.
(photo © Tomas Randysek)


Internship of the new engine drivers took place during August. The boys are happy obviously:

(photo © Tomas Randysek)


Internship of the Martin:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Internship of the Jakub:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Internship of the Tomas:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Internship of the Honza:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Honza carries his first passengers:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


At the level crossings:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Level crossing before station Amphitheatre:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Passing of the trains at the line:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Next test rides of the locotractor No. 12 and next step forward.
A portable generator will propel motors - just as TU locomotives:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Working train arrival.
(photo © Tomas Randysek)

Works at the line.
(photo © Tomas Randysek)

Fighting with weeds.
(photo © Tomas Randysek)

Olympia park main station.
(photo © Tomas Randysek)

Cashier Martin.
(photo © Tomas Randysek)




July operating days

(photo © Vojtech Minarik)


Steam locomotives heating in the morning.
(photo © Tomas Randysek)

Trains are ready for steam locos.
(photo © Tomas Randysek)

Victoria is joined with one train.
(photo © Tomas Randysek)

Victoria.
(photo © Tomas Randysek)


Ponava.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Matej.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Matej.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Jakub.
(photo © Tomas Randysek)


Engine driver Pavel in the smoke.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Before the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the main station.
(photo © Tomas Randysek)


Steam engine Lukas.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by the siding station.
(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Passage by the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

In the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

The Olympia park main station.
(photo © Tomas Randysek)

Trains at the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Tramway No. 107 with trailer.
(photo © Tomas Randysek)

Departures from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Before the loop Orechova.
(photo © Tomas Randysek)

On the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

In the station Amphitheatre.
(photo © Tomas Randysek)

Before the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Before the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

Before the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Vojtech.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Lucie and her long train.
(photo © Tomas Randysek)

Roman with "Bumblebee".
(photo © Tomas Randysek)

Ride around of the roundhouse.
(photo © Tomas Randysek)


At the level crossings.
(photo © Tomas Randysek)

Honza in an internship.
(photo © Tomas Randysek)

Tomas in an internship.
(photo © Tomas Randysek)


Další pokusy zprovoznit lokotraktor č. 12 bez použití hydrostatického převodu. Několik zkušebních jízd s novým alternátorem však mnoho úspěchů nepřinesly. Při plné zátěži se motor prostě zastaví. Při jedné ze zkušebních jízd navíc došlo k vykolejení a rozbití čelního skla. Jurova hlava to naštěstí vydržela bez následků. To je prostě život. Ale Jura se určitě nevzdá a nějaké to řešení přece jen najde. Pokračování bude někdy příště ...

Zkouška nových elektromotorů, které jsou ukryté v podvozku.
(photo © Tomas Randysek)

Další zkušební jízda s novým alternátorem.
(photo © Tomas Randysek)

Mimořádná událost.
(photo © Tomas Randysek)

Při plné zátěži ve stoupání motor vždy "zdechne" - nový alternátor prostě nestačí.
(photo © Tomas Randysek)


Další nepříjemná událost nás postihla těsně před silnou odpolední bouřkou s přívalovým lijákem a kroupami. Při běžné jízdě došlo u Téúčka k lomu nápravy a celý vlak zůstal na trati, celkem daleko od smyčky v Aleji. Dojet to prostě nešlo. Cestující se nám podařilo dopravit na nádraží náhradní soupravou ještě před bouřkou. Provozní personál již takové štěstí neměl. Než se nám podařilo lokomotivu posadit na náhradní podvozek a dopravit ji na nádraží, tak jsme pěkně zmokli. Deštníky byly opravdu k ničemu. Kdo by si pomyslel, že budeme v červenci v klubovně topit, abychom si usušili promočené oblečení. I to je život na naší parkové dráze.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Práce na trati.
(photo © Tomas Randysek)

Hoši mají stále moc síly.
Asi jim budeme muset přidat práci.
(photo © Tomas Randysek)

V řadě za sebou, tři zajíci jdou.
(photo © Tomas Randysek)




Visit of the children from nursery school Telnice
Monday 24th June 2019

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




June operating days

(photo © Tomas Randysek)

Our visitors had an opportunity to take a ride with non-standard train on Sunday 16th June
- battery locomotive AEG No. 9 and picket carriage headed by engine driver Matej with a period uniform.
(photo © Tomas Randysek)

The Olympia park main station.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Under the wooden labyrinth.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

In front of the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Leaving from under the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

In front of the main station.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Around the roundhouse.
(photo © Tomas Randysek)

Passage by the station U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Arrival to the siding station.
(photo © Tomas Randysek)

Batteries recharging.
(photo © Tomas Randysek)


Internship of the young members.
(photo © Tomas Randysek)




Návštěva účastníků společného zasedání dopravně-provozních skupin
Sdružení dopravních podniků České a Slovenské republiky
středa 5. června 2019

Naše parková dráha hostila ve středu 5. června odpoledne zhruba 50 účastníků společného zasedání dopravně-provozních skupin Sdružení dopravních podniků České a Slovenské republiky. Výjezdní zasedání zajišťoval Dopravní podnik města Brna. Účastníci byli rozděleni do tří skupin, z nichž každá postupně absolvovala prohlídku rotundy, prohlídku vozového depa s výkladem o zajišťování provozu na naší parkové dráze a samozřejmě také projížďku parkem.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Návštěva pracovníků Dopravního vzdělávacího institutu z Brna
pátek 31. května 2019

V pátek 31. května odpoledne nás navštívili pracovníci Dopravního vzdělávacího institutu z Brna. Byla to vlastně naše oplátka za to, že jsme se mohli v únoru "vyblbnout" v jejich dopravním sále. Kluci jim ukázali zázemí parkové dráhy a potom je samozřejmě svezli po celé trati včetně smyčky Ořechová. V pátek již byli přítomni někteří účastníci Parní Olympie, takže si mohli současně prohlédnout i zajímavé zahraniční modely. Doufáme, že se jim u nás líbilo a my už se těšíme na další návštěvu jejich dopravního sálu.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Operating weekend
Saturday 25th May and Sunday 26th May 2019

(photo © Tomas Randysek)

V oblouku před nácestnou stanicí.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd do nácestné stanice.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd do nácestné stanice.
(photo © Tomas Randysek)

Před hlavním nádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd na přednádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Tomáš si vyzkoušel, jak se řídí
anglická bateriová lokomotiva.
(photo © Tomas Randysek)

Příprava na Parní Olympii spočívá
také v ořezávání větví, které
zasahují do průjezdného profilu.
(photo © Tomas Randysek)

Martin dává pokyn k odjezdu.
(photo © Tomas Randysek)

Honza s Vávou vyhrabávají štěrk a upravují sklon kolejí ve stanici Amfiteátr.
(photo © Tomas Randysek)

Vojta veze na Téúčku svoje pravní cestující.
(photo © Tomas Randysek)




Operating weekend
Saturday 18th May and Sunday 19th May 2019

(photo © Tomas Randysek)

Olympia park hlavní nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Výjezd zpod mostu.
(photo © Tomas Randysek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

V nácestné stanici U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Pod dřevěným bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak se blíží k hlavnímu nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd k druhému nástupišti.
(photo © Tomas Randysek)

Odbavení vlaku v podání Tomáše.
(photo © Tomas Randysek)

Tomáš a Pepa.
(photo © Tomas Randysek)

Tomáš a Pepa.
(photo © Tomas Randysek)

Vysmátý Lukáš.
(photo © Tomas Randysek)

Lukáš pokračuje v zácviku na strojvedoucího AEG.
(photo © Tomas Randysek)

Stejně tak i Martin na Téúčko.
(photo © Tomas Randysek)

Josef Strubl natáčí aktuality z provozu parkové dráhy.
(photo © Tomas Randysek)

Mladí členové se učí ovládat točnu.
(photo © Tomas Randysek)

Strojvedoucí Martin.
(photo © Tomas Randysek)

Strojvedoucí Lucka.
(photo © Tomas Randysek)

Michal instaluje jeden z posledních kilometrovníků.
(photo © Tomas Randysek)




Operating weekend
Saturday 11th May and Sunday 12th May 2019

Bateriové dvojče AEG.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(photo © Tomas Randysek)

Před přejezdem.
(photo © Tomas Randysek)

Výjezd zpod mostu.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Šalina vjíždí na přednádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Jízda kolem rotundy.
(photo © Tomas Randysek)


(photo © Vojtech Minarik)

TU 47.002 v lokomotivním depu.
(photo © Vojtech Minarik)

TU 47.002 ve smyčce Ořechová.
(photo © Vojtech Minarik)

Z pohledu strojvedoucího.
(photo © Vojtech Minarik)


Instalace stavědlových pák.
(photo © Tomas Randysek)

Matěj už leští madla pák.
(photo © Tomas Randysek)

Vojta dokončuje zácvik.
(photo © Tomas Randysek)




Operating day
Wednesday 8th May 2019

Olympia park hlavní nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Na přejezdu.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd nácestnou stanicí U Svratky.
(photo © Tomas Randysek)

Pod dřevěným bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Na přejezdu.
(photo © Tomas Randysek)

Výjezd zpod mostu.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Pokračují zácviky na lokomotivu TU.
(photo © Tomas Randysek)

Během obědové pauzy.
(photo © Tomas Randysek)

Oprava odjezdové brány.
(photo © Tomas Randysek)




Visit of the small sailors from nursery school Bieblova
Tuesday 7th May 2019

(photo © Tomas Randysek)

V úterý 7. květná nás navštívili malí námořníci z mateřské školy Bieblova v Brně i se svými dvěma kapitánkami. Připravili jsme pro ně okružní jízdu parkem a to hned třemi soupravami. Nejdříve je odvezly dva vlaky do stanice Amfiteátr, kde děti přestoupily do vlaku, který s nimi objel vratnou smyčku a vrátil se zpět do stanice Amfiteátr. Zde děti opět přesedly do původních vlaků - každá skupinka samozřejmě do toho, kterým ještě nejela - a ty je následně odvezly zpět na hlavní nádraží. Jako bonus byla ještě připravena jízda přes smyčku Ořechová. Děti byly spokojené a to byl samozřejmě náš cíl. Děkujeme za Vaši návštěvu a budeme se těšit zase někdy příště.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Steam operating weekend
Saturday 4th May and Sunday 5th May 2019

"Vjezd odbočkou" - je otevřeno.
(photo © Tomas Randysek)

"Všudybylka" v lokomotivním depu.
(photo © Tomas Randysek)

Krzenowic čekají na první cestující.
(photo © Tomas Randysek)

KRZENOWIC.
(photo © Tomas Randysek)

VŠUDYBYLKA.
(photo © Tomas Randysek)

PONAVA.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Jízda kolem rotundy.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Na trati.
(photo © Tomas Randysek)

Lokotraktor 24.
(photo © Tomas Randysek)

TU 47.002.
(photo © Tomas Randysek)

Bateriové dvojče AEG.
(photo © Tomas Randysek)

Odstavování souprav před polední přestávkou.
(photo © Tomas Randysek)

Někdy tahají nákladní vlaky také parní lokomotivy
Zde konkrétně nákladní vlak pro odvoz ostříhaných větví, které zasahovaly do průjezdného profilu.
(photo © Tomas Randysek)

Naše nová strojvedoucí Lucka.
(photo © Tomas Randysek)

Bohouš Pavlíček přivezl rozpracovaný model nové parní lokomotivy řady 498.0.
Zkoušel hlavně průjezd jednotlivými výhybkami, ale rozvor naštěstí obstál.
Jen trochu upraví zadní i přední běhoun.
(photo © Tomas Randysek)




Start of the season 2019 at Park railway Olympia
Wednesday 1st May 2019

(photo © Tomas Randysek)

Letos zahajujeme již desátou provozní sezónu. I když jsme první dva roky, kdy se stavělo hlavní nádraží, jezdili jen jeden víkend v měsíci, máme za sebou již hezkou řádku provozních dnů. A ten čas tak hrozně letí. A co nás čeká v letošním roce? Na dveře již klepe další ročník naší malé parní olympiády - mezinárodního setkání železničních modelů velkých měřítek, parních strojů a historických autobusů. Na začátku září proběhnou již tradiční večerní a noční jízdy, které mají u našich návštěvníků také velký ohlas. Ale hlavně nás čeká půl roku tvrdé práce, abychom pro Vás zajistili hladký provoz naší dráhy, aby vlaky jezdily přesně podle jízdních řádů a aby byl personál vždy příjemný a usměvavý. V loňském roce se do našeho klubu S.M.P.D. přihlásilo mnoho nových mladých členů, které budeme muset postupně připravit na "profesionální" přístup k provozu a hlavně k cestujícím. Někteří to zvládají rychleji, některým to trvá trochu déle. Buďte k nim, prosíme Vás, shovívaví. Protože také oni to dělají ve svém volném čase a zcela zdarma.
Jistě si mnozí z Vás všimli nového stavědla, které konečně ochránilo stavědlové páky mechanických návěstidel od vlivu počasí a nenechavých rukou všetečných návštěvníků. Takže počínaje prvním provozním dnem letošní sezóny vstupuje v platnost nová signalizace - vjezdové návěstidlo v poloze "Stůj" (horní rameno ve vodorovné poloze) znamená, že máme zavřeno. Vjezdové návěstidlo v poloze "Volno" resp "Vjezd odbočkou" (jedno rameno resp. obě ramena vychýlená pod úhlem 45 stupňů) znamená, že máme otevřeno - tato návěst je viditelná na úvodním obrázku. V obvodu hlavního nádraží přibyly také nové kilometrovníky, které byly nainstalovány na stěny vozového depa a na opěrné zídky.
V loňském roce byly uvedeny do pravidelného provozu dva nové typy lavicových vagónů s pevnými bočnicemi opatřenými nalakovanými peřejkami. Apelujeme na cestující, aby do těchto vagónů nastupovali čelními dveřmi a nepřelézali bočnice. Nástup je sice trochu komplikovanější, ale průvodčí na nástupišti Vám po příjezdu těchto vagónů vždy nástupní místa otevřou. Jinak se to dělá tak, že se odklopí šedá stříška směrem k čelu vozu a postranní černá dvířka se lehkým nadzvednutím otevřou směrem dovnitř vagónu.
V letošní sezóně nás čeká celkem 56 provozních dní, z čehož bude 12 parních a to včetně víkendu, kdy bude probíhat již výše zmiňovaná 8. Parní Olympia. Seznam přihlášených modelů a ostatních strojů můžete také sledovat na našem webu - v sekci věnované letošní Parním Olympii. Parní lokomotivy jezdí zpravidla od 11 do 17 hodin, protože ta první a poslední provozní hodina zabere jejich roztopení resp. zchládnutí a vyčištění. Tak s tím, prosíme Vás, počítejte. Seznam aktuálně nasazovaných lokomotiv (parních i těch ostatních) je pravidelně zveřejňován v programu každého provozního dne v Kalendáři akcí. Budeme se na Vás těšit a opět avizujeme, že o provozních dnech jezdíme za každého počasí. Tak tedy vzhůru do nové sezóny!

Poslední přípravy před otevřením.
(photo © Tomas Randysek)

První letošní návštěvníci.
(photo © Tomas Randysek)

Samozřejmě jsme si připomněli
slavné májové dny.
(photo © Tomas Randysek)

Šalina č. 7 se připravuje k odjezdu.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd vlaku taženého AEG č. 9.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak tažený T 669.0901 také odjíždí.
(photo © Tomas Randysek)

Příliš velká zátež pro AEG č. 6.
(photo © Tomas Randysek)

AEG č. 4 na přejezdu.
(photo © Vojtech Minarik)

Šalina č. 7 na přejezdu.
(photo © Tomas Randysek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(photo © Vojtech Minarik)

Šalina č. 7 v nácestné stanici.
(photo © Tomas Randysek)

Lokotraktor 24 za nácestnou stanicí.
(photo © Tomas Randysek)

Šalina č. 7 před vratnou smyčkou.
(photo © Tomas Randysek)

TU 47.001 před vratnou smyčkou.
(photo © Tomas Randysek)

Šalina č. 7 projíždí vratnou smyčkou.
(photo © Tomas Randysek)

Na přejezdu u Amfiteátru.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak tažený AEG č. 9 v Amfiteátru.
(photo © Tomas Randysek)

Odjezd ze stanice Amfiteátr.
(photo © Tomas Randysek)

Na přejezdu v zadní části parku.
(photo © Tomas Randysek)

Šalina č. 7 před vratnou smyčkou.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak ve střední části parku.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak tažený TU 47.002.
(photo © Tomas Randysek)

Vlak tažený T 669.0901.
(photo © Tomas Randysek)

Po dřevěným bludištěm.
(photo © Tomas Randysek)

Průjezd vlaků přednádražím.
(photo © Tomas Randysek)

Příjezd vlaků na hlavní nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Lucka dokončila zácvik na lokomtivách AEG a stala se z ní plnohodnotná strojvedoucí. Gratulujeme!
(photo © Tomas Randysek)

Michal ještě stihnul natřít zábradlí na pergole.
(photo © Tomas Randysek)