Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Poslední provozní víkend
sobota 28. října a neděle 29. října 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

Není to tak dávno, co jsme 1. května otevírali letošní sezónu a než se člověk naděje, už je tu poslední provozní víkend. A opět ho kluci zpestřili jízdou čtyř vlaků současně s křižováním v nácestné stanici U Svratky. Počasí se nám trochu pokazilo a zejména v neděli jsme se potýkali se silným větrem, který místy dosahoval síly vichřice. Naštěstí jsme nebyli postiženi výpadky elektrického proudu, které na některých místech v okolí Brna trvaly i několik hodin, někde i celý den. Takže jsme v průběhu neděle stihli zazimovat rotundu a dílnu. To se týká zejména vypuštění vody z potrubí a zateplení části rotundy. Uplynulou sezónu můžeme hodnotit jako celkem úspěšnou a to jak z hlediska návštěvnosti, tak z hlediska příchodu nových členů, kteří se aktivně zapojili do všech činností parkové dráhy. Někteří teprve před nedávnem dovršili věk dvánact let, což je jednou z podmínek pro přijetí do našeho klubu. A je s potěšením pozorovat, jak jsou zapálení do organizace provozu a jak dychtivě hltají informace od svých starších kolegů. Většina z nich chce být samozřejmě strojvedoucími, ale k tomuto cíli je poměrně dlouhá cesta. Záleží jen na jejich vytrvalosti, než získají ty potřebné zkušenosti, zvládnou testy z návěstních i dopravních předpisů a odjezdí si potřebný počet cvičných hodin, které jsou ukončeny závěrečnými jízdními zkouškami. Přednost samozřejmě dostávají členové, kteří navštěvují provozní dny pravidelně a ne Ti, kteří se objeví jednou za čas. Protože naše parková dráha vyžaduje hlavně dochvilnost a spolehlivost. A všichni další zájemci se mohou stále hlásit.
Také letos probíhaly na naší parkové dráze tradiční akce. První týden v červnu byl již tradičně vyhrazen Parní Olympii - mezinárodnímu setkání železničních modelů velkých měřítek, parních strojů a historických autobusů. Letos to bylo s rekordním počtem vystavovatelů a zúčastněných modelů. První zářijovou neděli pak probíhaly již čtvrté večerní a noční jízdy. Do konce roku nás ještě čekají Mikulášské jízdy, které plánujeme na sobotu 2. prosince.
V letošní sezóně jsme se snažili opět o nějaký ten posun ve vývoji parkové dráhy. I občasní návštěvníci si mohli všimnout, že na trati i ve stanici přibyly nové kilometrovníky, před přejezdy zase pruhované pískáčky. Ještě před Parní Olympií bylo zprovozněno dálkové ovládání výhybek na vjezdovém zhlaví hlavního nádraží a na odbočovací výhybce do smyčky Ořechová. Ve smyčce byl také umístěn nový poutač parkové dráhy. V průběhu sezóny pak byla zprovozněna světelná návěstidla autobloku mezi hlavním nádražím a nácestnou stanicí U Svratky. Hoši v dílně postavili nový typ lavicového vagonu s bočnicemi na sedmičkovém rozchodu. Začali jsme také se stavbou příhradového mostu ve střední části trati, který bude otevřen ještě před začátkem sezóny 2018. Do budoucna chystáme i další novinky a vylepšení, takže náštěvníci se snad budou mít pořád na co těšit. Tak na shledanou 1. května 2018!

Souběžná jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd do nácestné stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Souběžná jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v opačném směru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zácvik Vojty na strojvedoucího bateriové lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek, Lukáš Fürst)

Zácvik Lukáše na strojvedoucího bateriové lokomotivy.
(foto © Lukáš Fürst)

Příprava k jízdě.
(foto © Lukáš Fürst)

Ruční posun.
(foto © Lukáš Fürst)

Doplňování paliva.
(foto © Lukáš Fürst)

Staňa.
(foto © Lukáš Fürst)

Martin.
(foto © Lukáš Fürst)

Vojta.
(foto © Lukáš Fürst)

Viktor.
(foto © Lukáš Fürst)

Lukáš.
(foto © Lukáš Fürst)

Staňa.
(foto © Lukáš Fürst)

Lukáš a Martin.
(foto © Vojtěch Minařík)

Viktor.
(foto © Lukáš Fürst)

Staňa.
(foto © Lukáš Fürst)

Staňa a Jura.
(foto © Lukáš Fürst)

Krátká porada.
(foto © Lukáš Fürst)

Jakub.
(foto © Lukáš Fürst)

Jakub, Martin, Jura, Lukáš.
(foto © Vojtěch Minařík)

Jura, Jana, Martin.
(foto © Lukáš Fürst)

"Že to tomu Pavlovi ale jde."
"No jo, pěkně se na to kouká."
(foto © Lukáš Fürst)

Téúčko čeká na podvozky s novými nápravami.
(foto © Lukáš Fürst)

(foto © Lukáš Fürst)




Provozní víkend
sobota 21. října a neděle 22. října 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování vlaků v nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Souběžná jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Souběžná jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naše vlaky jezdí i za deště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před stanicí Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování vlaků na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování vlaků ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd a příjezd vlaku v nezvyklém směru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provoz na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dobíjení baterií.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava vlaku k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Martin s Lukášem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pepa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tom.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj.
(foto © Tomáš Randýsek)

Martin pokračoval v zácviku na strojvedoucího.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jana.
(foto © T. Randýsek)

Little Luke.
(foto © T. Randýsek)

Matěj.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 14. října a neděle 15. října 2017

Pomalu se blížíme k závěru letošní sezóny a tak si kluci připravili pro zpestření průjez přes smyčku Ořechová a křížení vlaků v nácestné stanici U Svratky. Krásné slunečné počasí vybarvilo víkend do příjemných barev se zlatavým nádechem. I když si už musíme v klubovně po ránu trochu přitápět, je přes den venku stále příjemně.

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování vlaků v nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

V hlavní roli lokotraktor.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak se vrací ze smyčky Ořechová a následně odjíždí po čtvrté koleji zpět na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

Služební vlak projíždí nácestnou stanicí U Svratky a následně míjí neplatné návěstidlo označené bílým křížem.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lukin s Martinem instalovali pískáček na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 7. října a neděle 8. října 2017

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezdy vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

O víkendu se jezdilo také přes smyčku Ořechová.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Martin je dalším adeptem na post strojvedoucího.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jakub natírá závaží přestavníku výhybky do smyčky Ořechová.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vyměřování vzdáleností pro umístění dalšího námezníku.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 30. září a neděle 1. října 2017

Poslední parní dny této sezóny připadly přesně na přelom září a října. Z důvodu nemocí některých našich členů a z důvodu technických problémů byly tentokrát v provozu jen čtyři parní lokomotivy, které se po oba dva dny zastavily pouze v době polední pauzy. Krásné slunečné počasí přilákalo do parku Brňáky i přespolní návštěvníky, takže o cestující opravdu nebyla nouze. Parní provoz jako obvykle doplňovaly lokomotivy ostatních trakcí a za celkem rušného provozu pokračoval také zácvik nových strojvedoucích.

Solingen je připraven na poslední provozní den.
(foto © Tomáš Randýsek)

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Brigádník Víťa.
(foto © T. Randýsek)


Matěj si o víkendu zajezdil na Křenovicích i Ponavě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ranní zahřívací jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Morava z domovského depa v Katowicích.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 je připravena k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak tažený dvojicí AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd do nácestné stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vojtěch prováděl zácvik na bateriové lokomotivě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naši polští přátelé přivezli nový model bateriové lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní den
čtvrtek 28. září 2017

Na státní svátek 28. září si naši mladí hoši připravili protisměrný provoz. To znamená, že vlaky vyjížděly z hlavního nádraží opačným směrem, než na který jsou návštěvníci zvyklí. Je to určitě zpestření standardního provozu, které je skoro pravidelně situováno ke konci každé provozní sezóny. Jezdilo se podle předem sestaveného jízdního řádu, který hoši doladili do posledního detailu. A jelikož i počasí nám bylo nakloněno, užili jsme si opravdu pěkný den.

Ranní pracovní vlak po příjezdu
na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na poslední chvíli jsme museli
na Téúčku vyměnit elektrocentrálu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přednádraží panoval čilý ruch.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd prvního vlaku v protisměru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z nádraží odjíždí další vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlaky, tažené bateriovými lokomotivami, projíždějí přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor se strojvedoucím Staňou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stále probíhají zácviky nových strojvedoucích.
(foto © Tomáš Randýsek)

Staňa co by výpravčí.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 23. září a neděle 24. září 2017

Další zácvik strojvedoucích.
(foto © Tomáš Randýsek)

Viktor.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vojtěch.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vojtěch.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízdní zkouška nového vozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 16. září a neděle 17. září 2017

foto © Tomáš Randýsek)

Little Luke měl službu jako průvodčí a výpravčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Navzdory nepříznivému počasí jsme vypravili i několik vlaků.
Některým cestujícím déšť zkrátka nevadí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Slabý provoz jsme využili k zácviku strojvedoucích.
Tentokrát to byl Pepa, který začal se zácvikem na Téúčko.
(foto © Tomáš Randýsek)

V OC Olympia byl víkend plný slev a řidiči parkovali, kde se dalo.
(foto © Tomáš Randýsek)

Takhle to vypadalo v sobotu dopoledne u dřevěného bludiště.
Některá lidská čuňata po sobě prostě neumí uklízet.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ptáci se stěhuji, zima už je na krku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 9. září a neděle 10. září 2017

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš čeká na odbavení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Staňa vždy s úsměvem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Váva odjíždí z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Filip.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Jakub.
(foto © Tomáš Randýsek)

A Staňa? Opět s úsměvem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Martin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Pepa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Staňa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Martin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlaky vjíždí na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak se blíží k hlavnímu nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd služebního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd služebního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naši mladí členové.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend a večerní jízdy
sobota 2. září a neděle 3. září 2017

První zářijovou sobotu probíhají kromě parního provozu také večerní a noční jízdy. A nebylo tomu jinak ani letos. Počasí se tvářilo všelijak, ale nakonec nám to i tentokrát vyšlo a studená fronta se naštěstí přihnala až v neděli ráno. To už bylo vyložene sychravo a nevlídno. No co naplat, podzim se už hlásí. V provozu bylo šest parních lokomotiv. Po dlouhé době byl roztopen také Gromit, který jezdil v sobotu večer. Jakub s Matějem pokračovali v zácviku na strojvedoucí parních lokomotiv. Sobotním večerem nás provázela hudební uskupení PKT a ZIMOUR, ve kterých aktivně účinkuje jako bubeník náš kolega Jirka Kůt. Tak jsme si to společně užili a už se těšíme na pokračování večerních jízd i příští rok.

Bohoušova "Všudybylka" před lokomotivním depem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jakub měl zácvik na Křenovicích.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dozor měl Jirka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj zase jezdil na Ponavě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jana mu ještě umyla vagóny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dozoroval jej Roman.
(foto © Tomáš Randýsek)

O vlaky tažené parními lokomotivami nebyla tentokrát nouze.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


KRZENOWIC a PONAVA jezdily v sobotu odpoledne spřažené na jednom vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF byl v permanenci celý víkend.
(foto © Tomáš Randýsek)

Filip alias Fixi měl službu na Téúčku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Podvečerní pohled na areál hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Noční svítilny jsou zavěšeny, benzín je doplněn, baterie jsou dobity - večerní jízdy mohou začít.
(foto © Tomáš Randýsek)


Před odjezdem z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pára versus baterie.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Little Luke na ruční drezíně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Večerní atmosféra hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Návštěvníci u pokladny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové dvojče.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA po ukončení provozu.
(foto © Lukáš Tuček)

PKT - Písně, Které Těší.
(foto © Tomáš Randýsek)

ZIMOUR.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nedělní ranní pracovní vlak čistil jako vždy koleje a výhybky.
Počasí se od sobotního večera radikálně změnilo.
(foto © Lukáš Tuček)

V provozu byla také drtička uhlí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vyměřování pozice pro námezník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po práci vždy chutná.
(foto © Tomáš Randýsek)

A ještě pár momentek ze sobotního dopoledne.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí ze Střediska volného času ve Znojmě
čtvrtek 31. srpna 2017

Ve čtvrtek 31. srpna nás navštívily děti ze Střediska volného času ve Znojmě, mimo jiné i kroužek mladých železničních modelářů. A tak jsme jim konec prázdnin zpestřili projížďkami třemi druhy osobních vlaků a také prohlídkou depa a rotundy naší parkové dráhy. Věříme, že se jim u nás líbilo a třeba našly nějakou novou inspiraci pro stavbu nových modelů.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 26. srpna a neděle 27. srpna 2017

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak se blíží k hlavnímu nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dešťová přeháňka nás dnes již nepřekvapí a lavicové vozy jsou neustále připraveny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nastartování dieselového lokotraktoru vyžaduje dost síly.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 19. srpna a neděle 20. srpna 2017

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Tuček)




Provozní víkend
sobota 12. srpna a neděle 13. srpna 2017

Víkendový provoz zpestřil Pavel s parní lokomotivou Victoria. Ta byla pro technickou závadu delší dobu mimo provoz. A tak ji Pavel pořádně otestoval, aby se přesvědčil, že je vše v pořádku. Jana zase celý víkend štípala lístky a vypravovala vlaky.

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Výpravčí Jana.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na konci provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na povolení k vjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Relaxace v době pauzy.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 5. srpna a neděle 6. srpna 2017

Prázdniny se nám přehouply do své druhé poloviny a tak je před námi další parní provozní víkend. I když je Brno více vylidněné než obvykle, na malý počet návštěvníků si rozhodně nemůžeme stěžovat. Také brigádníků máme v tomto období dostatek. V sobotu se nás sešlo dokonce 25. Tomu odpovídal i počet provozních lokomotiv - zejména parních. I přes úmorné vedro jezdily 354.190, KRZENOWIC, MORAVA, PONAVA i STRASSNITZ, takže cestující měli z čeho vybírat a na co se dívat.

Ranní roztápění v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jakub ještě fungoval v režimu zkušebních jízd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj je trochu dál, ten už vozil cestující.
"Matěj je jako Frigo na mašině!" prohlásil Kazoš. A má asi pravdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj jezdil celý víkend ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a občas to půjčil i Jirkovi.
(foto © Tomáš Randýsek)


Setkání nových strojvedoucích a parních mašin ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bohouš má za sebou další pobyt v nemocnici, kde mu napravují páteř
a tak po dlouhé době opět přijel se svojí "Všudybylkou".
"A co na to záda, Bohouši?"
(foto © Tomáš Randýsek)


Petr mohl být spokojený. Strassnitz jezdila celý víkend naprosto perfektně.
A to ještě stihnul svézt svoji vnučku.
(foto © Tomáš Randýsek)


Kazik a Jurek přijeli s Moravou, na které přibyly přední svítilny.
(foto © Tomáš Randýsek)


Lokotraktor WDEF se strojvedoucím Lukášem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pepa jezdil s dvojčaty AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Službu v pokladně měl tentokrát Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hoši v dílnách staví nový osobní lavicový vagón s bočnicemi a čelním vstupem.
Teď právě provádějí zkoušku stability. Převrátí se nebo ne?
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 29. července a neděle 30. července 2017

Před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové dvojče AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd zpod mostu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odvoz porouchané lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 22. července a neděle 23. července 2017

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Kluci si v sobotu odjeli poslední výcvikové jízdy na strojvedoucí bateriového dvojčete AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A v neděli jezdili již samostatně:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Montáž nového zábradlí na posunuté opěrné zídce.
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z příměstského tábora z Rousínova
pátek 21. července 2017

V pátek 21. července nás navštívily děti z příměstského tábora v Rousínově. A jelikož jsou prázdniny a kluci mají více času, tak pro děti nachystali ne zcela klasickou projížďku. Vyjíždělo se z hlavního nádraží přes smyčku Ořechová a poté opět průjezdem přes hlavní nádraží do stanice Amfiteátr. Zde děti přesedly do protijedoucího vlaku, který je dovezl přes smyčku V aleji zpět do stanice Amfiteátr. Zde děti podruhé přesedly do původního vlaku, který je ještě s jedním průjezdem smyčkou Ořechová dovezl na hlavní nádraží. Poté následovala prohlídka nádraží.

Děti z příměstského tábora.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S vykolejením lokomotivy ve stanici Amfiteátr si hoši poradili
a za chvíli bylo Téúčko zase na kolejích:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A po dlouhé době je tu opět souběžná jízda na dvokolejném úseku pod bludištěm:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Tak snad jsme malým táborníkům udělali radost:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 15. července a neděle 16. července 2017

Pár momentek z přípravy vozového parku, která probíhá na začátku každého provozního dne:

Ranní pohled do vozového depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokomotiv na provoz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku z depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd úklidového vlaku na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

Váva připravuje jeden z osobních vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Víkendový provoz si plynul svým poklidným tempem.
Od začátku prázdnin zaznamenáváme nárůst mimobrněnských návštěvníků:

Setkání dvou vlaků před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak se blíží k mostu pod inline dráhou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaků na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pepa dokončoval výcvik strojvedoucího bateriových lokomotiv AEG:

Zde ještě řídí za přítomnosti instruktora.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ale tady se už musí spoléhat sám na sebe a odpovědnost je pouze na něm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Máme nového člena - opět Lukáše. A tak hned dostal přezdívku Little Luke.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.002 s vysokostěnným vozem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pracovní vlak na cestě ke skladišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotivy TU 47 ve vozovém depu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní sváteční dny
středa 5. července a čtvrtek 6. července 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

Nádraží o polední přestávce.
(foto © Lukáš Tuček)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání dvou vlaků před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mimořádný posun na přednádraží zastavil přijíždějící vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

V sobotu nám přišla pomoci Hanka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Do smyčky Ořechová byl vypraven pracovní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd služebního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotivní vlak na trati.
(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 1. července a neděle 2. července 2017

Druhý parní provozní víkend letošní sezóny byl věnován především výcvikem dvou nových strojvedoucích na parní lokomotivu. K Matějovi, který má již menší zkušenosti z předchozího parního víkendu, se přidal také Jakub. Oba nejdříve podstoupili teoretickou přípravu, pak následovala příprava a roztápění parní lokomotivy. Po prvotních jízdách v areálu odstavného nádraží se oba noví strojvedoucí vydali také na trať. Protože až podmínky na trati ukáží, jak složitá obsluha parní lokomotivy ve skutečnosti opravdu je. Oproti jiným parkovým drahám, které jsou například v Grazu, Strasshofu nebo Gemoně, kde se jezdí prakticky po rovině, má naše trať svá specifika a úskalí. Již dlouhé stoupání za hlavním nádražím k nácestné stanici vyžaduje, aby měl strojvedoucí dostatečnou rezervu páry a zásobu vody. Střední část je na chvíli odpočinková, ale strojvedoucí musí počítat se stoupáním, které ho čeká za stanicí Amfiteátr a není na první pohled příliš patrné. Klui si s tím však poradili a obkroužili si svoje první kola. A tak věřím, že se za krátký čas zařadí mezi plnohodnotné strojvedoucí parních lokomotiv.

Sobotní výcvik dvou nových strojvedoucích parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj pokračoval ve výcviku i v neděli, kdy si ho pod svá křídla vzal Jirka.
(foto © Tomáš Randýsek)

A také jsem se od něj nechal svézt, abych věděl, jak ovládá Křenovice. A myslím, že dobře.
(foto © Tomáš Randýsek)

V neděli odpoledne již Matěj vezl svoje první cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pravidelný víkendový provoz zajišťovaly parní lokomotivy KRZENOWIC a STRASSNITZ:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Olympia Park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání dvou vlaků před nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Úprava výfukového potrubí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tomáš na jedné ze zkušebních jízd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pepa řídí pracovní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pokladní Martin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Jenda a Matěj.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 24. června a neděle 25. června 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky tažené bateriovými lokomotivami AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pepa na jedné z cvičných jízd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jenda zkouší lokotraktor s nově
nainstalovaným ventilátorem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dobrá zpráva pro cyklisty.
OC Olympia nainstalovalo poblíž nádraží nové stojany na kola.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 17. června a neděle 18. června 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj jezdil po oba víkendové dny se zelenou bateriovkou AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na Filipa vyšel benzínový lokotraktor WDEF.
(foto © Tomáš Randýsek)

A Staňa zase usedl do lokomotivy TU 47.002.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tomáš pokračoval v zácviku na funkci strojvedoucího.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 10. června a neděle 11. června 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Tom s Pepou zvládli teoretickou přípravu na funkci strojvedoucího bateriových lokomotiv
a to včetně zkoušek z dopravních a návěstních předpisů.
O tomto provozním víkendu započali se zkouškami praktickými:

Nejdříve je nutné pořádně se seznámit s lokomotivou - s jejím systémem ovládání a brždění
a také se musí kluci naučit připojovat různé typy vagonů. Role instruktorů se ujali Martin s Jendou.
(foto © Tomáš Randýsek)

A potom už mohli kluci poprvé vyjet na trať.
Samozřejmě ještě pod dohledem instruktorů Filipa a Lukáše.
Po několika kolech s instruktorem si to kluci vyzkoušeli sami a nakonec vyjeli i s cestujícícmi.
(foto © Tomáš Randýsek)


V neděli dokončil zácvik na sedmičková Téúčka také Lukáš:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jenda s Jurou ladili regulátor otáček motoru na lokotraktoru Gmeinder.
V neděli byl už lokotraktoru opět zařazen do provotu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jenda v kabině Téúčka.
To je ale kštice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj čistil parní Krzenowic
po provozu na Parní Olympii.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš jako strojvedoucí posledního
nedělního lokomotivního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 27. května a neděle 28. května 2017

Odpolední atmosféra na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pepa jako průvodčí/výpravčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu u bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

To si tak člověk fotí přijíždějící vlak a najednou lokomotiva na postrku?
Nebyla však jako postrk, ale byla přivěšena na konec vlaku po předchozí technické závadě na trati.
Že by regulátor? To bude mít Jura zase radost.
(foto © Tomáš Randýsek)


Roman nechal udělat dva strojvedoucí do Téúček. Poznáte, koho představují?
(foto © Tomáš Randýsek)

Jak se krásně usmívají.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jenda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura už sedí v kabině, Jenda si bude muset chvíli počkat na židli.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 20. května a neděle 21. května 2017

Blíží se další Parní Olympia a tak si Bohouš přijel vyzkoušet svou "Všudybylku" po zimní přestávce.
A lokomotiva mu jezdila celý den bez problémů:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Váva měl o tomto víkendu službu jako strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Nejdřív je nutné zajet pro benzín.
(foto © Tomáš Randýsek)

Potom se může nastartovat motor.
(foto © Tomáš Randýsek)

A pak teprve vypravit vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Vy jste se v tom pane doktore zase vrtal, viďte!?"
aneb Jenda rozebírá svoji oblíbenou dvanáctku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 13. května a neděle 14. května 2017

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 6. května - pondělí 8. května 2017

Hned pět parních klubových lokomotiv bylo k vidění o prvním parním provozním víkendu letošní sezóny. V abecedním pořádku tedy Krzenowic, Morava, Ponava, Solingen a Strassnitz. Nejdále to sem měla Morava, která má domovské depo až v polských Katowicích. Ta však jezdila pouze v sobotu, stejně jako její mladší sestra Strassnitz. Ale i tak si snad milovníci páry přišli po zimní přestávce na své. Parní provoz doplňovaly jako vždy lokomotivy motorové a bateriové, protože svézt všechny zájemce by bylo pro parní lokomotivy nad jejich síly. Na parní víkend navazovalo sváteční pondělí, kdy byl však již běžný provozní den.

Dopolední roztápění parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování vagonů na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku taženého parní lokomotivou STRASSNITZ.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

V klesání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)


Průjezd po čtvrté koleji.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)


Průjezd po čtvrté koleji.
(foto © Tomáš Randýsek)

V klesání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní provoz doplňovaly jako vždy bateriové a motorové lokomotivy:

Bateriové dvojče odváží vlak
z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.002 vyjíždí zpod mostu.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 9 na kolejovém křížení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové dvojče s nákladním vlakem čeká na průjezd osobního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF.
(foto © Tomáš Randýsek)


Matěj si před polední přestávkou vyzkoušel, jak se ovládá parní lokomotiva:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


U 25.004.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš odkopává zeminu kolem opěrné zídky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kosáci si postavili hnízdo uvnitř nového skladiště.
Některým živočichům zkrátka stačí opravdu jen škvírka.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001.
(foto © Tomáš Randýsek)

GMEINDER.
(foto © Tomáš Randýsek)




Zahájení sezóny 2017 na Parkové dráze Olympia
pondělí 1. května 2017

Není to tak dávno, co se uzavřela brána za posledním návštěvníkem uplynulé provozní sezóny. A než se člověk naděje, už se otevírá brána před prvními návštěvníky sezóny letošní, již osmé v pořadí. Přes zimu jsme si snad všichni řádně odpočinuli a nabrali dostatek sil pro nadcházejících 57 provozních dní. Tak jako vloni, i letos pro Vás připravujeme další novinky, které by měly oživit prostředí a provoz na parkové dráze. S přibývajícím počtem cestujících jsme nutni neustále rozšiřovat vozový park. V minulé provozní sezóně byly do již pravidelného provozu zařazeny zastřešené vozy řady Ca/ú, které si naši nejmenší návštěvníci přejmenovali jako "svatební". Tyto vagony se osvědčily zejména při nepřízni počasí, ale pro velký zájem jsou zařazovány do provozu každý víkend. A další dva "svatebáky" v nejbližší době rozšíří náš vozový park. Ve vývoji je také nová sedmičková elektrická lokomotiva, ale to ještě nějaký ten rok potrvá. Již v loňském roce byla posunuta vratná smyčka před nádražím dál od silnice. Smyčka je sice již plně průjezdná, ale ještě je nutné posunout opěrnou zídku se zábradlím. To by se mělo uskutečnit v průběhu léta. Smyčka ponese název Ořechová. To podle tří ořešáků, které jsem tam loni vysadil. Bohužel v letošní tuhé zimě je dost zdevastovali místní zajíci, kterým i tak kyselá kůra nějak zachutnala. Naštěstí to byly jen odkopky z naší zahrady, takže finanční škoda není zas tak velká. Asi jim to k úhradě nedáme.

Areál hlavního nádraží jsme otevřeli 1. května 2017 přesně v deset hodin.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mnozí cestující si určitě všimli, že se kolem trati objevily nějaké "bílé patníky" s vyznačením vzdálenosti. Podle železniční terminologie jsou to kilometrovníky, které podle svého názvu vyznačují kilometrickou vzdálenost tratě od hlavního nádraží. Začala také instalace námezníků. To jsou pro změnu bílé trámce se dvěma černými pruhy, které jsou umístěny u sbíhajících se kolejí a vyznačují nejzazší vzdálenost, ve které mohou vozidla stát, aby nedošlo k ohrožení jízdy vozidel po sousední koleji. První kusy byly instalovány u vjezdových kolejí na přednádraží a mezi kolejemi za rotundou. K instalaci jsou připraveny také návěsti "Pískejte". Jsou to sloupky, na kterých je pás střídavě červených a bílých pruhů stejné délky, slangovně nazývané "Pískáčky". Ty budou postupně umístěny před všemi přejezdy a budou upozorňovat strojvedoucí na nutnost dávat návěst "Pozor", tedy pískat (u parních lokomotiv) nebo troubit (u ostatních lokomotiv) před přejezdem. Pokud půjde vše podle plánu, budou moci cestující již v průběhu tohoto roku sledovat mezi hlavním nádražím a nácestnou statnící U Svratky funkční světelná návěstidla autobloku nebo sledovat výstavbu příhradového mostu, kterým bude trať v budoucnu překonávat jeden z mokřadů. Plánů je opravdu hodně, tak se nechte překvapit. Přejeme si, aby jste se cítili na naší parkové dráze co nejpříjemněji a při každé další návštěvě našli něco nového. Přejme si co nejvíce šťastných modelových kilometrů a ať se sezóna 2017 vydaří!


Odjezd prvního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím. Na fotkách jsou patrné námezníky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)


I když nebyl parní den, mohli se i tak cestující svézt vlakem taženým parní lokomotivou.
Pavel zkoušel roztopit svoji Victorii po zimním spánku. A povedlo se:

Před odjezdem do služby.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před vjezdem na hlavní nádraží.
V pozadí je kilometrovník 0.04 km.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z důvodu posunu v obvodu vozového depa, musel přijíždějící vlak na chvíli zastavit na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 6.
(foto © Tomáš Randýsek)