Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Poslední provozní víkend
pátek 28. října - neděle 30. října 2016

Všechno má jednou svůj konec a má ho také letošní provozní sezóna naší parkové dráhy. Letos přibyl k poslednímu provoznímu víkendu ještě páteční svátek, takže jsme jezdili tři dny v kuse. Na pátek byl pro cestující opět naplánován obousměrný provoz a po obědě jezdily dokonce čtyři vlaky současně, takže návštěvníci mohli vidět poměrně čilý provoz, a to především v nácestné stanici u Svratky, kde křižování zpravidla probíhalo. V sobotu a v neděli pak byly některé vlaky vedené přes nově otevřenou smyčku "Ořechová". Cestující tak měli jízdu o několik minut prodlouženou.
Uplynulou sezónu můžeme hodnotit jako celkem úspěšnou, hlavně co se týká návštěvnosti, takže hodnota průměrné víkendové návštěvnosti nám letos výrazně vzrostla. V celém průběhu letošní sezóny jsme mohli přivítat návštěvníky ze všech koutů naší země, ale také ze zahraničí. Už jsme se naštěstí dostali do podvědomí nejen v blízkém okolí Brna. Napomohly tomu určitě i reklamní spoty na vlnách našeho mediálního partnera rádia Petrov. Po víc jak roce od natáčení odvysílala Česká televize na konci září v pořadu Toulavá kamera reportáž o naší parkové dráze. Už jsme si mysleli, že to zapadlo někde v archívu. No co, máme to asi postavené na špatném místě. Ale stihli jsme to bohudík ještě v době provozní sezóny, takže případní zájemci měli k dispozici čtyři víkendy na případnou návštěvu. Děkujeme všem našim návštěvníkům za projevenou přízeň a budeme se těšit na setkání i v provozní sezóně 2017.

Obě Téúčka přijíždějí na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


V pátek ráno se ještě před zahájením provozu usazoval první námezník za výhybku za rotundou.
A těch chytrých hlav, co se sešlo kolem ...
(foto © Tomáš Randýsek)

Obousměrný provoz na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

První křižování tří vlaků v nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky tažené oběma lokotraktory jedou do nácestné stanice, kde čekají na protisměrné křižování.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování čtyř osobních vlaků a následná souběžná jízda na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování v nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Podzimní idylka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Poslední křižování v nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


Křižování vlaků na přednádraží nebývá obvyklé, jedno však proběhlo v sobotu odpoledne.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd vlaků smyčkou Ořechová.
(foto © Tomáš Randýsek)

Návrat z trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání vlaků před nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak odjíždějící z hlavního nádraží
do smyčky má přednost.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přijíždějící vlak stojí u vjezdového
návěstidla (zatím jen pomyslného)
a čeká na povolení k vjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ze smyčky na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj, teď jako výhybkář, hlídá
výhybku do smyčky Ořechová.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z nádraží do smyčky ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a ze smyčky na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Atmosféra odpoledního nádraží.
Slunce je už zubaté a moc nehřeje.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak tažený lokotraktorem Gmeinder
vjíždí na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.002 před budovou skladiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naši noví členové ve funkci výpravčího - Pepa a Tomáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava pracovního vlaku a jeho následný odjezd na trať.
Hoši jeli umístit pár kilometrovníků.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odstavené vlaky na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Manuální posun.
(foto © Tomáš Randýsek)

Cisterny připravené k přezimování.
(foto © Tomáš Randýsek)


U lokotraktoru Gmeinder se během sobotního provozu vysypalo ložisko v motoru.
Je to zrovna Jendova oblíbená "dvanáctka" a tak z toho byl chudák celý špatný.
Hned v neděli ráno motor zdemontoval a společně s Jurou jej rozebrali na prvočinitele.
Ložisko se naštěstí podařilo najít ke koupi na internetu a tak se nemusí shánět nový motor.
Jen to nějakou chvíli potrvá, než zase bude "dvanáctka" spokojeně blafkat ...

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Také rotunda se pomalu ukládá k zimnímu spánku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 22. října a neděle 23. října 2016

Blíží se konec provozní sezóny a tak si kluci opět připravili nějaké to zpestření pro cestující. O tomto víkendu probíhal na parkové dráze obousměrný provoz. Vlaky odjížděly a přijížděly v obou směrech jako na opravdové železnici. Petr si chtěl ještě zajezdit a tak přivezl svoji Strassnitz, takže i na parní provoz nakonec došlo. Počasí nám ještě vyšlo a tak mohli být všichni spokojení.

Obousměrný provoz na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím probíhal
i v opačném směru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Někdy se povedla i souběžná jízda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky přijížděly na hlavní nádraží v obou směrech.
(foto © Tomáš Randýsek)

Diesel i pára souběžně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tři vlaky před nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd do stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd parního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

STRASSNITZ.
(foto © Tomáš Randýsek)

Matěj už jako strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd zpod mostu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF se dvěma zastřešenými vagóny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Opět se nacvičoval průjezd smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun lokotraktorů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pozor, souprava je zabrzděna.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odstavené soupravy na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roman stříká kovové námezníky.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 15. října a neděle 16. října 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

Máme tady už polovinu října a to typicky sychravé podzimní počasí s mlhami a plískanicemi se nám naštěstí stále vyhýbá. I když se dny již zřetelně krátí, relativně teplé počasí láká na parkovou dráhu stále hodně zájemců. Zejména podvečerní jízdy, kdy se park začíná nořit do šera, jsou velice atraktivní.

Na nádraží bylo po celý víkend živo. Přispěl k tomu i sobotní provoz Victorie.
(foto © Tomáš Randýsek)


Honzík si vyloženě užíval krásného slunečného počasí:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Bohouš přivezl provětrat T 678.012 "Pomeranč", který už nejezdil ... ani nepamatujeme:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V pravidelném provozu s komerčními vlaky se střídaly lokomotivy TU a AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Váva dospěl do poslední fáze zácviku na strojvedoucího bateriových lokomotiv.
Ještě absolvoval pár zkušebních jízd a v neděli měl již premiérovou jízdu s cestujícími.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Uhlířovi vytáhli svoji zelenou berušku 103 001-4:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Zkušební průjezd přes již posunutou smyčku Ořechová,
na které bude oficálně zahájen provoz již v pátek 28. října:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lokotraktor v obráceném gardu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotivní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před vozovým depem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nedělní ráno bylo opět jako malované a tak se Jana pustila do čištění fasád.
Na hůře dostupných místech ji pomáhal Pavel:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 8. října a neděle 9. října 2016

Provoz po celý víkend poklidně plynul ...
(foto © Tomáš Randýsek)


Matěj absolvoval další část zácviku na strojvedoucího bateriových lokomotiv AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A mezi zácvikem dělal i výpravčího.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 1. října a neděle 2. října 2016

Letošní provozní sezóna se překulila do svého posledního měsíce a tak tu máme poslední parní víkend. Na začátek října ještě celkem luxusní počasí, ale nutno dodat, že letos nám opravdu přálo. Do provozu bylo zařazeno šest parních lokomotiv, kterým vypomáhaly téúčka a lokotraktory.

Pavel ještě kompletuje Victorii.
(foto © Tomáš Randýsek)

Teď se ukáže, jak bude kotel těsnit.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Hurá, všechno je asi v pořádku.
(foto © Jiří Polák)

Už s plnou zátěží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na vjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)


Přijel i Bohouš se "Všudybylkou".
(foto © Jiří Polák)

S takovým nákladem si lehce poradí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Kazik Karuga a jeho parní Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Další parní lokomotivou v provozu
byly Krzenowic (po úspěšném
repasu obou parních válců).
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu za hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Petr proháněl svoji Strassnitz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd do nácestné stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před tunelem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jana dává "Odjezd" Ponavě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za tunelem.
(foto © Jiří Polák)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jura instaluje novou návěst.
(foto © Jiří Polák)

Konec rozchodu 184 mm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jakub dokončuje poslední zácvik
na lokotraktory.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tady je trati s Téúčkem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Koleje ve smyčce jsou již posunuty do finální polohy a tak jsem tam vysadil ořešáky
z naší zahrady. Snad se mladé výhonky ujmou a vytvoří nad smyčkou příjemný stín:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)




Provozní den
středa 28. září 2016

Den české státnosti - svátek svatého Václava připadl letos na prostředek pracovního týdne. A tak jsme měli ve středu 28. září další provozní den. Počasí nám stále ještě přálo, prodloužené babí léto musí snad potěšit každého, i když se již začíná brzy stmívat.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 24. září a neděle 25. září 2016

Do provozu byl mimo jiné zařazen i lokotraktor WDEF.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové dvojče AEG na vjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výpravčí Saša.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roman po skončení služby.
(foto © Tomáš Randýsek)

Instalace návěsti u výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jakub zahájil zácvik na strojvedoucího lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 17. září a neděle 18. září 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

Navzdory předpovědím meteorologů o vytrvalém dešti po celý víkend jsme zažili pouze sobotní ranní mrholení s následným slabým deštěm, které pak dokonce vystřídalo sluníčko. Podle radarové mapy však pršelo všude kolem – kromě střední a jižní Moravy. Příjemné teploty po oba dny přilákaly do parku mnoho návštěvníků, takže provoz na našem nádraží můžeme hodnotit jako nadprůměrný.

Ranní deštík skrápí nádraží, takže zastřešený vagon přijde vhod.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Oprava prasklého táhla přestavníku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 10. září a neděle 11. září 2016

Září pokračuje příjemným teplým počasím, návštěvníků chodí stále dost. Kdyby to takhle vydrželo až do konce provozní sezóny, určitě bychom se nezlobili. Tak se necháme překvapit, co nám počasí nadělí na zbylé víkendy. Noví členové se postupně seznamují s provozem na parkové dráze, zejména Matěj je hodně aktivní a snaží se pomáhat, kde to jen jde.


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

Nejdříve si koupíte v pokladně jízdenku, kterou Vám po nástupu do vlaku procvikne průvodčí.
(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

Jura zkonstruoval dynamometr neboli měřič tahu aby bylo možné zjišťovat u lokomotiv řady TU tahovou křivku s ohledem na odebíraný proud. Vše se zaznamenává na mobilní zařízení:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Dále následovala výměna regulátoru rychlosti u lokomotivy TU 47.001:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Menší problémy s karburátorem u lokotraktoru WDEF:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


Jirka vyfotil páskovky keřové na letos vysázených keřích u mostu:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)




Parní provozní víkend
sobota 3. září a neděle 4. září 2016

Na první zářijový víkend byl naplánovaný parní provoz a po příznivém ohlasu a zájmu návštěvníků jsme letos uspořádali v pořadí již třetí večerní a noční jízdy. Začátkem září bývá většinou hezké počasí díky přicházejícímu babímu létu. Dny se navíc již výrazně krátí, takže stmívat se začíná kolem sedmé hodiny. A letos se léto opravdu nechtělo vzdát. Sobota večer připomínala svým teplým počasím spíše červenec nebo srpen. Večerní jízdy byly zahájeny úderem šesté hodiny večerní, kdy se také areálem nádraží rozezněly první akordy country skupiny Je nás moc, která letos zajišťovala kulturní program. Tato skupina nadšenců z Uherského Hradiště u nás natáčela v létě klip ke svému novému cédéčku a tak nám na oplátku zahrála právě na večerních jízdách. Styl jejich muziky se k našim vláčkům bezvadně hodí. Zájemci si mohou jejich nové cédéčko s názvem Čtvero ročních období zakoupit u nás na pokladně. Pro návštěvníky bylo mimo večerních a nočních vlaků přichystáno také občerstvení. Zejména párek v rohlíku šel téměř na dračku. Věříme, že se večerní akce líbila a příští rok si ji opět určitě zopakujeme.


Na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Parní provoz zajišťovaly lokomotivy STRASSNITZ a PONAVA:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parním lokomotivám vypomáhaly obě TU 47:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Fotografie z večerních a nočních jízd:

První večerní vlak před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

I strojvedoucí se musí posilnit.
(foto © Tomáš Randýsek)

Další odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriové dvojče AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Atmosféra večerního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Občas se mezi malými návštěvníky objeví opravdový fanda.
(foto © Tomáš Randýsek)

Staňa absolvoval zácvik na strojvedoucího lokomotivy řady TU.
Nejdřív absolvoval zkušební jízdy a poté už vozil vlaky i s cestujícími.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel má opravený kotel a tak po celý víkend dával dohromady Victorii.
(foto © Tomáš Randýsek)

Služba v pokladně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Úprava regulátoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Copak chlapci zase vymýšlejí?
(foto © Tomáš Randýsek)


Dozbrojování před večerními jízdami.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 27. srpna a neděle 28. srpna 2016

Petr měl v sobotu volno a tak se mohli návštěvníci neplánovaně svézt vlakem
taženým parní lokomotivou Strassnitz:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Malý Váva začal se zácvikem na strojvedoucího bateriové lokomotivy AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 13. srpna a neděle 14. srpna 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z letního tábora školského zařízení Lipka v Brně
úterý 9. srpna 2016

Již podruhé nás o letošních prázdninách navštívil letní příměstský tábor školského zařízení Lipka v Brně. Jeden z našich členů tam pracuje jako pedagogický pracovník a tak bere děti pro zpestření jejich programu také na naši parkovou dráhu. Děti přijely do parku autobusem a nastoupily ve stanici Amfiteátr do vlaků, které tam na ně již čekaly a odvezly je na hlavní nádraží. Děti z druhého vlaky byly hned svědky mimořádné události, kdy došlo k vykolejení vozu na přejezdu pod bludištěm. Po trochu delším nakolejování, jelikož i prázdný vagon je dost těžký, nakonec v pořádku dojely na hlavní nádraží. Zde byly děti postupně rozděleny na tři skupiny a postupně se vystřídaly v prohlídce rotundy s ukázkou parní lokomotivy, projížďkách na ručních drezínách a také v jízdě v kabině lokotraktoru.

Přijíždí první vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Druhý vlak měl menší nehodu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ale vagon se podařilo nakolejit.
(foto © Tomáš Randýsek)

Děti již vyhlíží druhý vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

A ten konečně přijíždí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Prohlídka lokomotivy TU.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jak se stavěla parková dráha.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ukázka funkce točny a jízdy lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

První skupina dětí jde
na prohlídku rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Druhá skupina dětí si
vyzkouší jízdu v lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

A třetí skupina se zatím projede na ručních drezínách.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výklad jak funguje parní lokomotiva.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda na ručních drezínách.
(foto © Tomáš Randýsek)

Prohlídka rotundy a modelu parní lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda na ručních drezínách.
(foto © Tomáš Randýsek)

Otáčení drezín na točně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Slečna instruktorka si vyzkoušela funkci průvodčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaků zpět do Amfiteátru.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 6. srpna a neděle 7. srpna 2016

Prázdniny se pomalu překulily do své druhé poloviny a léto je v plném proudu. Parková dráha se snaží zpříjemnit pobyt také návštěvníkům, kteří se rozhodli strávit část léta v okolí Brna. Protože jak jsme si všimli, převážnou většinu návštěvníků tvoří právě turisté ze všech koutů naší republiky. Do provozu byly nasazeny samozřejmě parní lokomotivy, kterým vypomáhaly lokomotivy motorové i elektrické. V neděli měli návštěvníci možnost sledovat natáčení videoklipu k novému cédéčku country skupiny Je nás moc. Potom nám ještě zahráli pár svých skladeb a slíbili, že přijedou zahrát na večerní a noční jízdy. Tak se máme na co těšit.

(foto © Tomáš Randýsek)

Dopolední příprava parních lokomotiv před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

To Pavel prováděl zcela jinou přípravu. Při minulých jízdách zjistil, že mu protéká kotel a tak se pustil do demontáže kabiny, aby bylo možné kotel prohřát a zjištěnou štěrbinu zalít stříbrem:

Demontáž kabiny.
(foto © Jiří Polák)

Zjištěná štěrbina.
(foto © Jiří Polák)

Obkládání kotle minerální vatou
a žáruvzdornými cihlami.
(foto © Jiří Polák)

"To by mohlo stačit."
(foto © Tomáš Randýsek)

Vše je připraveno k zákroku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chlapci ještě hýří optimismem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura se pustil do práce.
(foto © Tomáš Randýsek)

A těch poradců kolem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nanášení stříbra.
(foto © Jiří Polák)

Dva hořáky jedou na plný výkon.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

"No zatím nic moc."
(foto © T. Randýsek)

Tak první pokus nedopadl úspěšně a tak musel Pavel zdemontovat celý kotel,
který se poveze k Jurovi do dílny, kde proběhne druhý pokus za vyšších teplot:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


Jirka chystá TU 47.001 k provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Morava chvíli před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

354.190 ještě nemá tlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Parní sešlost.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odvodňováky otevřené naplno.
(foto © Jiří Polák)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Jiří Polák)

Parní provoz na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bohouš.
(foto © T. Randýsek)

Roman.
(foto © T. Randýsek)

Petr.
(foto © T. Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)

354.190.
(foto © Tomáš Randýsek)

STRASSNITZ.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Nákladní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nákladní vlak se strojvedoucím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Českomoravská Kolben.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Staňa absolvoval poslední zkušební jízdy ...:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)


... a potom již jezdil jako strojvedoucí s osobním vlakem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V provozu byly také oba lokotraktory se zastřešným osobním vagónem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výpravčí Hanka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura připevňuje ruční předvěst.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura natírá jazyky výhybek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Manuální posun.
(foto © Jiří Polák)

Martin v pokladně.
(foto © Jiří Polák)

Roman v rotundě.
(foto © Jiří Polák)


Natáčení videoklipu skupiny "Je nás moc" odpískal malý výpravčí:

Malý výpravčí.
(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 30. července a neděle 31. července 2016

Opravdu horké sobotní a nedělní počasí vystřídala bouřka s průtrží mračen, která se přihnala v neděli kolem čtvrté hodiny odpolední. Ani deštníky nezachránily cestující před promočením, protože silné poryvy větru zaháněly déšť opravdu všemi směry. Ale vzduch se pěkně pročistil a napršelo opravdu vydatně, takže naše původní plány na zálivku keřů vzaly za své. Děkujeme Ti matko přírodo!

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Tak jsme v neděli pěkně zmokli, ale dle přání jezdíme i za deště.
To máme ale statečné cestující a obětavého strojvedoucího, viďte!
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 16. července a neděle 17. července 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jura po absolvování zkušební jízdy s TU 47.001.
(foto © Tomáš Randýsek)

V dílně bývá občas nebezpečno aneb dobrá rada může někdy přijít opravdu draho.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 9. července a neděle 10. července 2016

Poklidným prázdninovým tempem probíhal i uplnulý provozní víkend. Získali jsme příležitostného brigádníka Staňu, který se v neděli zacvičoval v roli průvodčího a výpravčího. Odpoledne si také vyzkoušel zelené AEGéčko, protože do budoucna s ním počítáme i jako se strojvedoucím. Nejdřív však musí projít zácvikem. Tak snad se mu bude mezi námi líbit.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Staňa postupně jako průvodčí, výpravčí a strojvedoucí.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Sváteční provozní dny
úterý 5. července a středa 6. července 2016

Letošní červencové svátky připadly po dlouhé době na všední dny. Předpokládáme, že k velké radosti všech pracujících, kteří si tak mohli prodloužit předchozí víkend, ušetřit dva dny dovolené a vyrazit někam na prázdniny. Třeba na naši parkovou dráhu. A tak jsme se v pondělí trochu zregenerovali a v úterý jsme již byli znovu připraveni povozit naše návštěvníky.

Zpestřením byla určitě parní lokomotiva VICTORIA.
(foto © Tomáš Randýsek)

Další provozní lokomotivou byla TU 47.001.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vypomáhal také lokotraktor WDEF.
(foto © Tomáš Randýsek)

A občas i bateriové dvojče AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední atmosféra na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tonda začal se zácvikem na lokotraktoru, protože zejména o prázninách je nedostatek zkušených strojvedoucích. Pro začátek to bude benzinový WDEF, který je trochu jednodušší na obsluhu než jeho dieselový brácha GMEINDER. Přejeme Tondovi mnoho šťastných kilometrů bez mimořádných událostí.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Mimořádný lokomotivní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Pro dnešek padla."
(foto © Tomáš Randýsek)

Podvečerní posun.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tato mašinka se mi moc líbí."
(foto © Tomáš Randýsek)

V průběhu svátků jsme zdemontovali také oba parní válce na lokomotivě KRZENOWIC.
Tom to provedl celé sám, za občasné pomocí některého z kolegů.
A těch rádců co měl kolem, ale s výsledkem byl očividně spokojen.

"Tak válce jsou dole."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Teď je ještě správně označit ...
(foto © Tomáš Randýsek)

"... abychom je nespletli s Ponavou."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Myslím, že se mi to celkem povedlo. Když jsem to dělal poprvé ...
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 2. července a neděle 3. července 2016

Je za námi první prázdninový víkend a s ním samozřejmě plánovaný parní provoz. Do služby byly postupně zařazovány čtyři parní lokomotivy - Krzenowic, Ponava, Solingen a Strassnitz. Některé z nich nás trochu potrápily, ale to už tak bývá. Nejdříve jsme zjistili, že protéká nápravová pumpa u lokomotivy Krzenowic. Takže vložit do přepravního koše, lokomotivu obrátit a nápravovou pumpu vymontovat a rozebrat. Obroušené těsnění musel Jura doma vyrobit, takže do provozu se dostala až v neděli ráno. Ponava jezdila již v sobotu, ale postupně ztrácela tah a tak se zjišťovaly příčiny. Nejdříve jsem si mysleli, že jsou špatně nastavena šoupátka ve válcích, ale nakonec byla zjištěna závažnější příčina - hloubková koroze obou válců. Po konzultaci s výrobcem, společností S.O.B., nám bylo sděleno, že válce jsou vyvložkovány hliníkem, což se po několika letech provozu ukázalo jako ne zcela šťastné řešení. Oba válce musely být zdemontovány a musí být provedeno převložkování, nyní ovšem vložkou železnou nebo litinovou. Pro jistotu jsme dali na převložkování i oba válce Krzenowic, kde ještě nebyla koroze v takovém rozsahu, ale když už se to dělá u její sestry. A tak zbývající parní lokomotivy Solingen a Strassnitz byly vytížené po oba víkendové dny.

Návštěvníci u pokladny po ranním otevření našeho nádraží.
(foto © Jiří Polák)

Nový lapač jisker na Sloingenu
i s křížkem ...
(foto © Jiří Polák)

Začala demontáž válců na Ponavě.
(foto © Jiří Polák)

Protéká nám nápravová pumpa.
(foto © Jiří Polák)

Před odjezdem na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jurovi to nějak házelo ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a tak ještě seřizoval šoupátka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před mostem.
(foto © Jiří Polák)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN a jeho lapač jisker.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Výpravčí Hanka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Montér Jura.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 25. června a neděle 26. června 2016

Prožili jsme si opravdu horký provozní víkend. Již ráno bylo 24 stupňů a teplý vzduch se tetelil na nádraží i v parku po celý víkend. Tentokrát jsme měli dost strojvedoucích a tak se cestující mohli svézt vlaky taženými hned několika lokomotivami. I když nebyl parní víkend, byly v provozu také parní lokomotivy Gromit a Victoria z pažského depa Vinohrady. Navzdory úmornému vedru byly některé vlaky plně obsazené.

Ani úmorné vedro neodradilo návštěvníky k projížďce vláčkem.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Roztápění lokomotivy Gromit.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jana už chystá lavicový vagon.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Společná fotka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava Victorie.
(foto © Tomáš Randýsek)

Victoria na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výpravčí Jana.
(foto © Tomáš Randýsek)

Teploměr ukazoval 36°C ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a tak zmrzlina přišla vhod.
(foto © Tomáš Randýsek)


Příjezd pracovního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zastřešené vagony Ca/u.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Čištění parních lokomotiv na konci provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel opravuje zlomené nápravy obslužného vozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 18. června a neděle 19. června 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 11. června a neděle 12. června 2016

Po předchozím hektickém víkendu jsme se vrátili k běžnému víkendovému provozu. A jakoby i cestující tušili, že si potřebujeme trochu vydechnout. Bylo jich tak akorát a tak jsme to bez problémů zvládli i v menším personálním obsazení. Pro zpestření cestujícím byla pro průjezd přednádražím stanovena 3. kolej.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Přihlásil se nový zájemce o členství Matěj.
A tak se postupně učil cvikat lístky a odbavovat vlaky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)


To Jakub zase dokončoval zácvik na strojvedoucího AEG.
V neděli odpoledne již samostatně řídil klubový vlak s cestujícími:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 28. května a neděle 29. května 2016

Poklidný víkendový provoz jsme využili k částečné přípravě na nadcházející 5. Parní Olympii, která nás čeká již za týden. Počasí bylo více než příjmné, vlaky jezdily pravidelně dle jízdního řádu. Navštívil nás Michal, který se zacvičoval jako strojvedoucí na Parní Olympii na jednom z Téúček. Přijel také Bohouš se svojí parní lokomotivou řady 354.190, aby si ještě vyzkoušel jízdy se zátěží. Jeho "Všudybylka" bude mít na Parní Olympii svoji premiéru.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Také Elizabeth a Graham si vyzkoušeli těsně před Parní Olympií projet trať:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z mateřské školy Habánská v Mikulově
pátek 27. května 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 21. května a neděle 22. května 2016

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Proběhla jízdní zkouška obou zastřešených vagonů, tažených lokotraktorem.
Při netto hmotnosti každého vozu 450 kg zůstal lokotraktor stát v půli kopce.
Ještě že jela následná lokomotiva TU, která vypomohla jako postrk.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 14. května a neděle 15. května 2016

I když nebyl parní víkend, mohli se cestující po oba dny svézt také na vláčcích, které byly taženy parními lokomotivami. Přijeli totiž naši Pražáci a přivezli opravenou lokomotivu Victoria. V sobotu odpoledne navíc přišel i Robert, který se následně zacvičoval na Ponavě na nadcházející 5. Parní Olympii. V provozu byla i malá beruška 103 001-4 z depa Praha-Vinohrady. Takže pro cestující určitě zpestření.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 7. května a neděle 8. května 2016

Sluníčko i zatažená obloha bez deště, ale hlavně příjemné jarní teploty nás provázely druhým provozním víkendem. Návštěvníků přišlo opravdu hodně, provoz zajišťovaly obě lokomotivy TU a v neděli odpoledne jim vypomáhal lokotraktor Gmeinder.

Olympia Park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Zahájení sezóny 2016 na Parkové dráze Olympia
sobota 30. dubna a neděle 1. května 2016

Již v pořadí sedmou provozní sezónu jsme odstartovali v sobotu 30. dubna. A byl to start opravdu vydařený, hlavně co se týká počasí. Když to srovnáme s loňským zahájením, kdy jsme celý den mokli a mrzli, tak tentokrát jsme si to vynahradili. Trochu méně radosti a spíše starosti nám přidělal naplánovaný parní provoz. Klíčová parní lokomotiva Strassnitz nakonec nepřijela, jelikož její strojvedoucí Petr si na poslední chvíli přivodil úraz a nebyl by schopen ji řidit. Bohoušovi to nějak špatně hořelo v topeništi a jeho "Všudybylka" jezdila pouze se soupravou nákladních vagonů. Kazik Karuga zase testoval nový kotel na lokomotivě Morava a na plnou zátěž si ještě netroufal. A tak musel situaci zachraňovat domácí Solingen, který neměl být původně do provozu vůbec zařazen. Z tohoto důvodu se mohli cestující svézt vlakem taženým parní lokomotivou až v sobotu po obědě, za což se všem návštěvníkům ještě jednou omlouváme. Pro zpestření byl do provozu zařazen zakrytý vagon Ca/u a tak si cestující mohli vyzkoušet, jak se v něm sedí a jede. Návštěvníků bylo hodně po oba dny, v neděli odpoledne jezdily dokonce čtyři vlaky současně a byly stále plné. Děkujeme všem návštěvníkům, kteří k nám zavítali a budeme se těšit na Vaši návštěvu i příště.


Zahájení sedmé provozní sezóny 2016.
(foto © Tomáš Randýsek)


Hlavní nádraží krátce po otevření.
(foto © Jiří Polák)

Před odjezdem prvního vlaku.
(foto © Jiří Polák)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Jiří Polák)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání dvou vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Lukáš alias Tonda dokončil toho dne zácvik a stal se z něj plnohodnotný strojvedoucí na Téúčko. takže další posila do řad našich strojvedoucích. V sobotu dopoledne ještě jezdil pod dohledem instruktorů, ale odpoledne se již vydal na trať zcela sám. Přejeme mu hodně šťastných kilometrů bez nehod.

S úsměvem jde všechno líp.
(foto © Jiří Polák)

Instruktor.
(foto © Jiří Polák)

Vjezd na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem vlaku s cetujícími.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Odjezd!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ještě pár instrukcí k lokomotivě.
(foto © Jiří Polák)

Výcvik dokončil také Filip.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

354.190 "Všudybylka".
(foto © Tomáš Randýsek)

Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Solingen a Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování vody pro parní trakci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování vody pro parní trakci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Váva promazal všechny výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek)


354.190 "Všudybylka":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


MORAVA:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


SOLINGEN:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)


Navštívili nás děti z klubu Stonožka Ostrava a tak jsem jim vypravili speciální vlak:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jak jsem uvedl výše, byl v neděli zařazen do provozu zastřešený vagon Ca/u 184-272:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Dvanáctka táhne odpolední vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jirka přijel v sobotu i s manželkou.
(foto © Jiří Polák)

A tak se ujala funkce pokladní.
(foto © Jiří Polák)

A měla Jirku hezky pod dohledem.
(foto © Hana Poláková)