Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Poslední provozní víkend
sobota 27. října a neděle 28. října 2012


Poslední provozní víkend letošního roku byl ve znamení prudkého ochlazení. Musíme uznat, že předpovědi počasí meteorologům celkem vycházejí. Také náš dvorní meteorolog Jenda avizoval nepříznivé počasí. Pořídil si dokonce klasický meteorologický domeček se sluneční panenkou a dešťovým panáčkem. Chladnému počasí odpovídala také návštěvnost, ale nakonec přece jen pár cestujících přišlo. S provozem si hravě poradily bateriové lokomotivy. Petr Příkazký měl sice ještě v záloze svoji Moravu, ale nakonec ji nezatopil. Ono totiž udržovat pod tlakem parní lokomotivu, stojící delší dobu ve stanici, není žádný med pro strojvedoucího ani pro lokomotivu samotnou.


Ranní lehátková úprava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jedni z mála návštěvníků.
(foto © Tomáš Randýsek)


S provozem si hravě poradily bateriové lokomotivy AEG.
Děkujeme Jendovi, který i v tom mrazivém počasí odřídil většinu vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Návštěvníků bylo poskrovnu a tak si hoši hledali nějakou činnost. Vytáhli si ruční drezínu a chtěli si dát závody, kdo nejrychleji projede celou trať. Jako první vyjížděl Jenda za silné podpory vlajkonoše a fandících kamarádů. Dojel však pouze k přejezdu pod bludištěm a po důkladném prozkoumání byla drezína prohlášena za neschopnou další jízdy do kopce, z důvodu ztuhlých převodů. A tak byly nakonec závody na doporučení technické jury zrušeny.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Venku byla opravdu zima.
(foto © Tomáš Randýsek)

"A ještě bych si prosila razítko
do mého turistického deníku."
(foto © Tomáš Randýsek)


Po oba dny jsme ale stejně všichni nejvíce využívali klubovnu, kde bylo díky plápolajícímu ohni v krbových kamnech příjemné teplo. Kluci vytáhli po dlouhé době "kovbojské" karty. Ovšem pravidla jsou trochu specifická a záleží na výkladu každého jednotlivce. Ale je až s podivem, že se u toho vůbec nehádali. Jura Sajbrt nastavoval software u kamer a překonat všechny obtíže a nastavení datového toku se mu podařilo až po dvou dnech. Roman s Jurou Kazatelem dodělávali ještě nějaké drobnosti v rotundě a tak se vždy přišli alespoň na chvíli ohřát.

Komu karty v ruce šustí, toho Pán Bůh neopustí.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Je potřeba se zahřát i vnitřně."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Jé, ono to svítí i červeně!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak co, pojedeš nebo ne!?"
(foto © Tomáš Randýsek)


Večerní sněhovou přeháňku využili kluci k poslední sobotní projížďce.
(foto © Tomáš Randýsek)


Do rána zůstal na střechách jen slabý sněhový poprašek.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děkujeme všem návštěvníkům posledního provozního víkendu a těšíme se na setkání s Vámi i v příštím roce.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 20. října a neděle 21. října 2012


Sobota byla ještě celá prosluněná, ale v neděli se sluníčko objevilo až po obědě. To se konečně rozplynula hustá ranní mlha. Podzim už o sobě dává vědět, i když sluneční paprsky mají stále ještě sílu, aby do parku nalákaly návštěvníky. A hned je to vidět i slyšet. Nádraží se odpoledne postupně zaplňuje a štěbetání dětí, kdy už přijede nějaký ten vlak, také nebere konce. A tak musí vypomáhat všechny bateriové lokomotivy, které tahají mimořádné posilové vlaky.


Nedělní ranní mlha se postupně rozpouštěla.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odpolední odjezdy vlaků z hlavního nádraží Olympia Park.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 13. října a neděle 14. října 2012

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva speciální základní školy ELPIS Brno
čtvrtek 11. října 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 6. října a neděle 7. října 2012


Poslední parní víkend letošní sezóny je za námi. Sobotní počasí bylo opravdu luxusní a zažili jsme asi poslední teplý den v letošním roce, kdy teploměr atakoval 25°C. Tak jsme si ho i s návštěvníky parku pěkně užívali. V provozu byly parní lokomotivy Ponava a Morava a také všechny tři bateriové lokomotivy AEG. V neděli už dal podzim znát, že nastává jeho čas a po celodenním dešti se prudce ochladilo. Však si také všechny lokomotivy odpočinuly, ty parní nebyly vůbec zatopeny. Těch sedm nedělních cestujících hravě odvezla bateriová lokomotiva AEG.
Ale děkujeme jim, že je neodradila ani nepřízeň počasí.


P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G  č.  4:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G  č.  6:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S úsměvem jde všechno lépe.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka co by vášnivý čtenář.
(foto © Tomáš Randýsek)



Sychravé nedělní ráno a odvážná rodinka, která odjela z hlavního nádraží na patnáctiminutovou projížďku parkem, navzdory neustávajícímu dešti.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Prodloužený provozní víkend
pátek 28. září - neděle 30. září 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jenda měl při vypravování vlaků malého pomocníka.
(foto © Tomáš Randýsek)


Krátká přestávka před odjezdem vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 22. září a neděle 23. září 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak je připraven k odjezdu na druhém nástupišti, kolej třetí.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 15. září a neděle 16. září 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Výjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pohled přes okénka je také zajímavý.
(foto © Tomáš Randýsek)


Příjezd večerního pracovního vlaku a následný posun v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)


"Tak ještě podpis a je to."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Pro dnešek padla."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ale že nám to počasí vyšlo."
(foto © Tomáš Randýsek)


Testování nového plošinového vozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 8. září a neděle 9. září 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vjezdové návěstidlo se již hrdě
tyčí nad nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Sedmičkové lavicové vozy.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 1. září a neděle 2. září 2012

Na konec prázdnin, konec kalendářního léta a na začátek školního roku připadl další parní víkend. Zejména neděle byla návštěvnicky poměrně vydatná a tak jsme snad dětem ten poslední prázdninový den alepsoň částečně zpříjemnili. Jezdíme však až do konce října, takže kdo to nestihl o prázdninách a má chuť se ještě povozit, může nás navštívit.


V I C T O R I A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G  č.  4:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G  č.  9:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G  č.  6:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Pro cestující čekající na vlak, byl na přednádraží v provozu dálkově řízený model lokomotivy T 466.2231.
(foto © Tomáš Randýsek)



Bohouš Pavlíček si vyzkoušel také jízdu následu.
Z lokomotivy T 478.1016 ovládal před sebou jedoucí T 466.2231.
(foto © Tomáš Randýsek)


T 478.1016.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové lokomotivy AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)


Míjení vlaků na dvoukolejném úseku je pro cestující vždy atraktivní.
(foto © Tomáš Randýsek)


Dvojitý postrk pro Ponavu.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Hloučky cestujících před pokladnou a na nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)


Uhlířovic holky při drcení uhlí.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kontrola jízdenek!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ach ten výkaz, tolik kolonek."
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětského tábora z Blanska
středa 29. srpna 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 25. srpna a neděle 26. srpna 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva anglické školky Ponny Brno
středa 22. srpna 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 18. srpna a neděle 19. srpna 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 11. srpna a neděle 12. srpna 2012

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po oba dny zajišťoval provoz dieselový lokotraktor GMEINDER. Opět se jezdilo podle předem stanoveného jízdního řádu a odjezdy ve dvacetiminutových intervalech zcela postačují k odbavení a odvezení přítomných cestujících:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Areál hlavního nádraží Olympia park:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Počasí nás zase trochu potrápilo. Zejména v neděli přecházelo přes park několik přeháněk
a některé byly opravdu vydatné. Pokud byl vlak ještě ve stanici, tak byl odjezd samozřejmě odložen. Ale pokud se déšť přihnal během jízdy, tak si to museli cestující doslova vytrpět.
Potom se zastavovalo alespoň na přednádraží a cestující to brali úprkem pod zastřešenou pergolu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 4. srpna a neděle 5. srpna 2012


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Provoz bateriových lokomotiv:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Setkání na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Se zlatým vejcem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Martin a Ponava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr a Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kristián, Tomáš, Lukáš a Martin.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

T 478.1016 s novým vagonem.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 28. července a neděle 29. července 2012

Pracovní četa odjíždí na pravidel-
nou ranní údržbu tratě.
(foto © Tomáš Randýsek)

V sobotu měla službu v pokladně
slečna Šárka.
(foto © Tomáš Randýsek)

A v neděli jezdily všechny vlaky
podle jízdního řádu ve dvaceti-
minutových intervalech.
(foto © Tomáš Randýsek)


I když nebyl parní provoz, Petr v sobotu přivezl svoji Moravu.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak RE 1127 a jeho násled Nasl RE 1127.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V neděli odpoledne nás přecházela bouřková fronta. Zatáhlo se celkem rychle, ale pršet začalo naštěstí až po příjezdu posledního vlaku. Bouřka však byla velice intenzivní a z nebe padaly opravdu provazy vody doprovázené poryvy větru. Jen tak jsme si zavzpomínali, kde bychom asi přečkali takovou bouřku před dvěma roky.

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)



A potom se opět vyčasilo, ukázala se i duha a kluci šli obhlédnout koleje a uzamknout výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Kuk!
(foto © Tomáš Randýsek ml.)




Provozní víkend
sobota 21. července a neděle 22. července 2012

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


(foto © Jan Palán)

(foto © Roman Šiler)




Provozní víkend
sobota 14. července a neděle 15. července 2012

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Poslední vlak odjíždí vždy úderem šesté večerní.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní dny
čtvrtek 5. července - neděle 8. července 2012

Začátek prázdnin, dva svátky navazující na víkend a tím pádem čtyři volné dny. To není ta správná kombinace pro návštěvu parkové dráhy. A k tomu ještě to nesnesitelné horko, které je zejména v brzkých odpoledních hodinách doslova ubíjející. Vyprahlý park, rozpálené prolézačky i ostatní atrakce. Ještěže máme tak velkou pergolu a zastřešené nástupiště, které poskytnou kýžený stín nejen pro nás, ale hlavně pro naše návštěvníky. Vysoké teplotní křivce odpovídá také křivka návštěvnosti, ta se však vždy ubírá opačným směrem. Hned po otevření byl na vlacích celkem nával, ale před polednem a také v brzkém odpoledni jsme měli skoro úplně prázdno. Trochu se to nakupilo zase až k večeru. S tím ale nic neuděláme, tak parný den je určitě příjemnější strávit někde u vody, tak to prostě je. Děkujeme všem, kteří se přišli povozit i v těchto tropických dnech.


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Lukáš s Jendou nocovali na nádraží a pořídili pár večerních fotek.
(foto © Lukáš Randýsek)


Při kontrole trati bylo zjištěno poškození přestavníku na odjezdové výhybce z Amfiteátru.
Na trať byl proto vypraven pracovní vlak s centrálou a svářečkou, aby mohly být prasklé spoje ihned svařeny.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 30. června a neděle 1. července 2012


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Provoz parní lokomotivy MORAVA.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provoz parní lokomotivy VICTORIA.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provoz bateriových lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přejezd u bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání dvou vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zátiší s lokomotivou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zkušební jízdy nového člena.
(foto © Tomáš Randýsek)

Udržování rovnováhy na obsluž-
ném vozíku patří také k základ-
ním dovednostem strojvedoucího.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bohouš Pavlíček přivezl podvozek jeho nové parní lokomotivy, kterou již nějakou dobu staví.
Jedná se o lokomotivu řady 354.1 s přezdívkou "Všudybylka". Práce je na ní ještě hodně,
ale určitě se stane chloubou stavitele. Na stlačený vzduch jezdil podvozek dobře,
tak snad to bude v bleděmodrém i s parním pohonem. Přejeme Ti hodně úspěchů, Bohouši.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pavel zase přivezl nově zkonstruovanou drtičku na uhlí. Některé kusy antracitu jsou přece jenom příliš velké a tak odpadne pracné drcení kladivem. Kluk jeden šikovnej. Jaké že má Pavel to příjmení? No přece Uhlíř. Jestli pak má zaplacené daně? A na příští rok taky?

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 23. června a neděle 24. června 2012


Provoz lokotraktoru GMEINDER.
(foto © Tomáš Randýsek)


Provoz lokomotivy AEG č. 4.
(foto © Tomáš Randýsek)


Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nové osobní vagony s rozchodem 7" jsou postupně vybavovány dalšími doplňky.
To je práce Romana Šilera a Jirky Kazatele, kteří tráví víkendy zavření v rotundě
a opatřují vagony skly, lištami, cedulkami s nápisy a ostatními zkrášlujícími prvky.
(foto © Tomáš Randýsek)


PŘÍBĚH JEDNOHO "VOTVÍRÁKU".
Jenda Palán vlastní opravdu unikát, skoro historický univerzální "votvírák" lahví,
který dostal kdysi dávno darem v jedné nejmenované brněnské prodejně potravin.
Jenda jej zásadně používá k otevírání limonád "ZON", o čemž svědčí deformace kvalitního "votvíráku" o 90°.
Ale zkusit s ním otevřít láhev vína, to tu ještě nebylo a asi hned tak nebude.
Přípravy veliké i ochranné pomůcky si Jenda nachystal, "votvírák" pronikl do špuntu, co to jen šlo,
ale cesta zpět už byla horší. Špunt povylezl o půl centimetru a pak už letěl ven jen "votvírák".
Takže jako vrták děr do špuntů dobrý, ale vína by se Jenda asi nenapil.
Ale vzal to s humorem, chlapec. A že zůstane o těch svých Zonek, protože chlazená prý není vůbec sladká!
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 16. června a neděle 17. června 2012


Po období sucha nastalo krátké období dešťů a zeleň v parku se zase trochu rozbujela,
takže se vlaky schovávaly za vysokou luční travou.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S rostoucí vegetací je nutné neustále bojovat, aby nám nepřerostla přes hlavu resp. přes koleje. Jura zkonstruoval pojízdný "plamenomet" a zkusili jsme likvidaci plamenem, ale s tak vysokým porostem trávy si plameny hořáků bohužel neporadily:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Oprava pružinky na parní pumpě Moravy byla celkem banální záležitost:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Ale následné vykolejení a zaboření se do štěrku už mohlo mít pro Moravu fatální následky, o čemž svědčí zdeformovaná přední traverza. Příčinou byl malý kamínek na temeni kolejnice, jak demonstruje poslední fotka. Znovu apelujeme na návštěvníky parku
!!! KOLEJE PŘEKRAČUJTE OPATRNĚ A NEPOKLÁDEJTE NA NĚ ŽÁDNÉ PŘEDMĚTY.
TO PLATÍ ZEJMÉNA PRO DĚTI !!!

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


U pokladny si koupíte lístek, který Vám pak po nástupu do vlaku procvakne průvodčí.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 9. června a neděle 10. června 2012


Zamračený a deštivý víkend se výrazně projevil na návštěvnosti parkové dráhy. Oproti rušnému provozu předchozího víkendu, kdy probíhala 1. Parní Olympiáda, působilo tentokrát hlavní nádraží ospalým dojmem. V sobotu bylo přeháněk více a Ti skalní návštěvníci, kteří přišli, jezdili dokonce s deštníky nad hlavami. To je opravdu výdrž, kterou velice oceňujeme:

Už při ranní přípravě vlaků bylo jasné, že sluníčko se nám asi neukáže.
(foto © Tomáš Randýsek)

Občas přišla početnější skupinka cestujících.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po většinu dne zajišťovaly provoz bateriové lokomotivy AEG.
S těmi návaly cestujících si hravě poradily.
(foto © Tomáš Randýsek)


K večeru byl potom v provozu lokotraktor GMEINDER.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriová AEG č. 6 si trochu zastávkovala. Na trati z ničeho nic vypověděla službu a bylo nutné ji převézt do depa. Prohlídka však neprokázala žádnou závadu a po odjetí dvou zkušebních jízd byla opět zařazena do provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 26. května a neděle 27. května 2012


Příprava na 1. Parní Olympiádu.
Robert si zkoušel zátěžovou jízdu s parní lokomotivou Ponava.
Bohouš si zase prověřoval kapacitu baterií u modelu lokomotivy T 678.012.
(foto © Tomáš Randýsek)


T 678.012:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


PONAVA:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


AEG č. 9:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokotraktor GMEINDER:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stanicí Amfiteátr se bude od příštího týdne většinou jen projíždět.
(foto © Tomáš Randýsek)


Cestující se zájmem sledují činnost
strojvedoucího parní lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průvodčí Bohouš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průvodčí Jenda.
(foto © Tomáš Randýsek)


Areál hlavního nádraží je již skoro připravený pro návštěvníky 1. Parní Olympiády.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 19. května a neděle 20. května 2012


Ranní příprava na přednádraží.
(foto © Jan Palán)

Dopolední hemžení ve stanici Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)

Provoz bateriové lokomotivy AEG č. 9.
(foto © Lukáš Randýsek a Jan Palán)

Po polední přestávce si chlapci vyzkoušeli premiérovou jízdu kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Hlavní službu však měl po celý den lokotraktor GMEINDER:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


Stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průvodčí Franta a pokladní Martin.
(foto © Tomáš Randýsek a Jan Palán)

Dolívání vody do chladiče.
(foto © Tomáš Randýsek)

Leštění kapoty lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

"V kolik jsem to vlastně přijel?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilka odpočinku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mazání výhybek.
(foto © Lukáš Randýsek)

"Jak se Ti sedí v novém vagonu?"
(foto © Lukáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 12. května a neděle 13. května 2012


Pravý opak posledního provozního dne. Celý víkend bylo poměrně chladno, v sobotu nás chvílemi trápil i déšť. Těch pár skalních příznivců (celkem 22 cestujících) jsme v sobotu přece jen svezli. Neděle již byla slunečná, ale poměrně studený severovýchodní vítr určitě mnoho lidí od návštěvy parku odradil. Oproti sobotě však přišlo mnohem více návštěvníků.

V sobotu byly do zkušebního provozu poprvé zařazeny nové lavicové vozy s rozchodem 7", které Roman postupně sestavuje z připravených dílů. Tyto lavicové vozy vykazují mimořádnou stabilitu při nasedání a vysedání a nemají již tendenci překlápět se na stranu. Sezení, byť zatím pouze na dřevěném sedáku, je celkem pohodlné. Zatím ještě nejsou na vagonech namontovány všechny součásti, ale ve spojení s lokotraktorem již tvoří reprezentativní soupravu.

První dva "sedmičkové" lavicové vagony před depem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nový typ "tramvajového" spřáhla.
(foto © Tomáš Randýsek)

Sobotní vlaky nebyly díky deštivému počasí moc vytížené.
(foto © Tomáš Randýsek a Jan Palán)

A tak stanice Amfiteátr působila opuštěným dojmem.
(foto © Jan Palán a Tomáš Randýsek)

Kluci byli zalezlí v pokladně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava vlaku před odjezdem na polední pauzu.
A Honzík je jen v krátkém tričku. "No je toto možné?!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Cestou na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nádraží nás zase přepadl déšť.
(foto © Jan Palán)

Rodinná projížďka navzdory nepříznivému počasí aneb premiérová jízda v nových vagonech.
Kočárky nepřepravujeme, ale vždy Vám je bezpečně pohlídáme.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nedělní ráno v areálu hlavního nádraží. Vlaky jsou připravené k odjezdu.
Sluníčko sice svítí, ale moc nehřeje.
(foto © Lukáš Randýsek a Tomáš Randýsek)


Bateriové lokomotivy AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Dieselový lokotraktor GMEINDER:

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)



Brigádníci, kteří nám budou vypomáhat na 1. Parní Olympiádě,
se přišli seznámit s obsluhou a ovládáním lokomotiv. A napoprvé jim to šlo celkem dobře:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)



Kontrola jízdenek.
(foto © Lukáš Randýsek)

Vlaky ve stanici Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)


Služební vlak na cestě
do domovské stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Služební vlak po příjezdu
do své domovské stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Služební vlak tažený bateriovou
lokomotivou AEG č. 6.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vyplňování výkazů jízd v závěru provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní den
úterý 8. května 2012


Druhý květnový svátek nám počasí opravdu vyšlo, bylo skoro již letní.
Park byl odpoledne plný návštěvníků a tak byl z důvodu přepravní kapacity zařazován do provozu převážně dieselový lokotraktor GMEINDER.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 5. května a neděle 6. května 2012


Pro parní provoz byly na letošní sezónu stanoveny vždy první víkendy v daném měsíci. První parní provoz v letošním roce proto připadl na první májový víkend. Počasí bylo vskutku příjemné, teploměry atakovaly letní hodnoty a celý park byl plný návštěvníků. Do provozu byly nasazeny parní lokomotivy GROMIT, MORAVA a PONAVA. Většina členů totiž tráví volné víkendy na stavbě hlavního nádraží, aby jste se měli od června na co koukat. A tak ještě vypomáhaly bateriové resp. dieselové lokomotivy T 478.1016 a AEG č. 6 resp. GMEINDER.

Sestavování služebního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ranní ruch ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura Sajbrt při očistě cisterny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bohoušova T 478 čeká na odjezd.
(foto © Jan Palán)

Příprava Ponavy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání dvou trakcí.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ta se ale leskne, viďte?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Služební vlak na cestě
do stanice Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)



G R O M I T

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



M O R A V A

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



P O N A V A

(foto © Jan Palán)



T   4 7 8

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



A E G   č.   6

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)



Na přejezdech.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po polední přestávce byl
u pokladny celkem nával.
(foto © Tomáš Randýsek)

Prodej lístků.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Paní pokladní a pan průvodčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průběžné hodnocení provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krátký pokec v mezičase.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rozbíjení uhlí na menší kousky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody.
(foto © Tomáš Randýsek)



Ruční drezína na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


Večerní posun.
(foto © Jan Palán)


Kluci zvládli celodenní provoz na jedničku. Je vidět, že už v nich začínáme mít velké zastání. Vymysleli si a nychystali výkaz jízd, takže si dělají přesné statistiky o výkonu každé lokomotivy a také o počtu svezených cestujících. Těší nás také přítomnost našeho nového člena Franty Fuxe, který byť vozíčkář, zapojil se do činnosti klubu jako průvodčí/výpravčí vlaků na nástupišti. Přiznám se, že jsme měli ze začátku trošku obavy možná i ostych, protože jsme neměli v tomto směru žádné zkušenosti a naše železnice je přece jenom velikostně zmenšená. Ale Franta to vše vyřešil za nás za všechny. Oblékl si klubové tričko a čepici a vrhnul se resp. vjel se svým vozíkem do víru událostí. A co by potomek fíry z Veselí nad Moravou, ujal se své funkce opravdu zkušeně. Tak až budete příště sedět ve vlaku a čekat na odjezd nebo když budete čekat na nástupišti, až Vám přivezeme děti, zkuste s ním prohodit pár slov. Určitě bude rád, protože je velmi komunikativní. Na závěr chceme poděkovat všem zúčastněným členům klubu a také Vám všem, kteří jste se přišli povozit. A pevně věříme, že se k nám budete rádi vracet.


Náš nový člen v akci.
(foto © Tomáš Randýsek)




Zahájení sezóny 2012 na Parkové dráze Olympia
úterý 1. května 2012

S příchodem Prvního máje se naplno rozběhl provoz na Parkové dráze Olympia. Hlavně hoši už se nemohli dočkat, až z depa vytáhnou vagony s lokomotivou a vyjedou na trať. Jízdám však předcházela důkladná údržba tratě po zimě. Bylo zejména důležité vyčistit koleje na přejezdech od napadaného štěrku a promazat výhybky. A také trochu zkulturnit pokladnu ve stanici Amfiteátr. Ranní posun na nádraží byl vzhledem k probíhající výstavbě a zkrácené výtažné koleji trochu komplikovanější, ale vlak odjel do stanice Amfiteátr jen s nepatrným zpožděním. V květnu budeme zatím jezdit jen na malém okruhu, termínů však bude více než v roce předchozím.


Projevy vandalismu na naší parkové dráze

Také naše malá železnice se bohužel začala potýkat s vandalismem. Již na začátku jara nám někdo vylomil výstražník na přejezdu. Je až s podivem, že někdo musel vyvinout dost velké úsilí, aby zabetonovanou železnou trubku vypáčil. Ale ono je asi dnes jednodušší vyvinout námahu na to, aby se něco zničilo, než aby se něco vytvořilo. A o poničené pokladně ve stanici Amfiteátr ani nemluvě. Někomu zřejmě dělá radost ulámat všechny plastové cedule, strhnout informace pro návštěvníky a počmárat stěny. A někomu zase dá práci uvést to vše do původního stavu. Nám ale vandalové, ať malí nebo velcí, chuť do práce určitě nevezmou! Takže Vám děkujeme za Vaši ničitelskou činnost, a kdyby jste se chtěli znovu vybít přebytečnou energii, tak klidně přijďte za námi. Potřebujeme rozvézt po areálu nádraží asi 10 tun štěrku. Myslím, že po naložení a odvezení dvaceti koleček štěrku už nebudete mít sílu ani chuť něco ulamovat.



Odjezd ranního vlaku
do stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

V zářezu pod bludištěm při polední
cestě zpět na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pan průvodčí si jízdu na sluníčku
vyloženě užíval.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po příjezdu vlaku v polední pauze.
A teď hurá na oběd.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jízdy vlaku taženého lokotraktorem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stanice Amfiteátr si žije svým
poklidným odpoledním provozem.
(foto © Tomáš Randýsek)



V pokladně.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kontrola jízdenek, prosím!"
(foto © Tomáš Randýsek)

V kabině lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jízdy vlaku taženého lokotraktorem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Podvečerní příjezd služebního vlaku do stanice Olympia hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Dnešním dnem lze tedy letošní provoz na Parkové dráze Olympia považovat za zahájený.
Děkujeme všem návštěvníkům a těšíme se na Vás na jednom z dalších provozních dnů.