Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Mimořádný provozní den
pátek 28. října 2011

Mimořádný provozní den jsme si naplánovali při posledním provozním víkendu. Díky státnímu svátku byly tři dny volna, tak proč toho nevyužít. I když na počasí se v tomto ročním období již nedá spolehnout. Ale ono se na něj vlastně nedá spoléhat ani v létě, takže žádná změna. Klasický podzimní sychravý den, naštěstí bez přeháněk.
Hlavní změnou byla již předem avizovaná jízda ze stanice Amfiteátr na hlavní nádraží, zatím jen po jedné traťové koleji. Díky provizorně přivařené kusé koleji na konci vjezdové skupiny byl možný přepřah lokotraktoru a vlak se tak mohl i s cestujícími vrátit zpět. Takže aplikace běžného provozu na železnici, včetně dozbrojení lokomotivy - v tomto případě dolití vody do chladiče, případně doplnění benzínu do nádrže.


Ranní příprava souprav v prostorách hlavního nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Startování lokotraktoru vyžaduje jistou dávku zkušenosti a fyzické zdatnosti:

Pořádně roztočit kliku ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a motor už pěkně "blafká".
(foto © Tomáš Randýsek)

Teď ještě zajistit kryt motoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vše je připraveno k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky s bateriovými lokomotivami
AEG vyjíždějí jako následy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průzkum tratě před jízdou vlaku.
Kdysi dávno běhal před supící
parní příšerou drážní zřízenec
s praporkem.
(foto © Tomáš Randýsek)

A to už zpod mostu vyjel vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu musí jet vlak opatrně.
Kvůli možným kamínkům mezi
kolejemi je to při první jízdě vždy
nebezpečné místo.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Se zlatým vajíčkem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po příjezdu do stanice Amfiteátr byl lokotraktor ihned přepřažen na druhý konec vlakové soupravy, aby byl nachystán na jízdu premiérového vlaku přes celý park až na hlavní nádraží. Druhá staniční kolej, i když byla nedávno podsypána, vykázala vlivem střídajících se teplot další příčný náklon do protisměru, který Roman Šiler operativně vyrovnal. Bude nezbytné dodělat nové dilatační styky, aby měly kolejnice možnost dostatečného pohybu v podélném směru. Určitě také pomůže dodatečné ukotvení pražců ve štěrkovém loži.

Příjezd do stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příčný náklon do protisměru
je zcela patrný.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Traťovák Roman v akci.
(foto © Jan Píšala)

První cestující u pokladny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ceník a jízdní řád.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vlak na trase Amfiteátr - hlavní nádraží a zpět odjížděl podle předem stanoveného jízdního řádu z druhé koleje. Dispečer a strojvedoucí spolu komunikovali pomocí vysílaček. Strojvedoucí si musel při zpáteční jízdě vyžádat souhlas k vjezdu na vratnou smyčku, aby nedošlo ke srážce s protijedoucím vlakem na "malém okruhu". A kluci to ukázněně dodržovali, poctivě se střídali, no byli zkrátka ve svém živlu. Na vlaku jezdili kromě strojvedoucího ještě jeden nebo dva posunovači, kteří zajišťovali přestavování výhybek a rozpojování vlaku na hlavním nádraží.

První vlak na hlavní nádraží a zpět
je připraven k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování k vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura asi vykládá klukům nějaké
to železničářské moudro.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku před nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jura Sajbrt přivezl první prototyp počítače náprav, kterým se budou ovládat přejezdová výstražná zařízení a oddílová návěstidla na trati. Elektronika je vsazena do celkem robustního obalu, který se umístí mezi koleje. Okolek vždy stlačí mechanický prvek a o vše ostatní už se postará elektronika. Snímač byl pokusně nainstalován na rovném úseku před stanicí Amfiteátr. Zkoušky byly provedeny jak při normálním provozu - při průjezdu standardního vlaku taženého bateriovou lokomotivou, tak i v obou mezních situacích - při průjezdu asi nejlehčího vagonu s tenkými okolky (tendr od lokomotivy "Rocket") a při průjezdu maximální rychlostí. Tedy spíše při průjezdu rychlostí, kterou jsme schopni vyvinout ručním roztlačením vozíku, a která dosahuje určitě kolem 20 km/hod. Při jízdě tak vysokou rychlostí vykazovala elektronika jisté anomálie, ale to je rychlost spíše teoretická, kterou se na parkové dráze jezdit nebude. Takže pokus to byl určitě úspěšný.

Diskuze na téma železniční
zabezpečovací zařízení.
(foto © Jan Palán)

Počítadlo náprav.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nejlehčí vůz ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... také sešlápl snímač.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tam a zpět, tam a zpět.
(foto © Tomáš Randýsek)

Řídící elektronika.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malá úprava pomocí mobilní
plynové pájky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Řídící elektronika.
(foto © Tomáš Randýsek)

Celá sestava ja připravena
k zahájení testování.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura zaznamenává časové odezvy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tam a zpět, tam a zpět ...
(foto © Jan Palán)

... tentokrát při maximální rychlosti.
(foto © Jan Palán)

Spokojený autor coby přerostlý trpaslík.
(foto © Tomáš Randýsek)


Sychravé podzimní počasí s nízkou inverzní oblačností moc zájemců k návštěvě parku nepřilákalo, tentokrát přijeli zejména "přespolní" zájemci. Měli jsme tady cestující z Třebíče, Ostravy a dokonce až z Benátek! Ale z těch nad Jizerou, i když i to je poměrně dálka. Někdy jel vlak poloprázdný, jindy byl slušně zaplněný, ale rekordy v počtu svezených cestujících určitě nepadaly. Ale pošmourné počasí má i své výhody. Lokotraktor jezdil se zapnutým reflektorem a jeho světlo bylo vidět přes celý park.

Z dálky se blíží výrazný
světelný bod.
(foto © Tomáš Randýsek)

Skoro prázdný vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vezou se pouze tři mladé slečny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)


Plně obsazený vlak před vratnou smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plně obsazený vlak v obloucích před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po příjezdu na hlavní nádraží je lokotraktor ihned přepřažen, dozbrojen vodou do chladící soustavy a následuje odjezd zpět:

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování k soupravě vozů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody do chladiče.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ve stoupání za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd zpod mostu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mobilní fotograf.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Klesání u dřevěného bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Klesání před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod mostem.
(foto © Jan Palán)


Další z přepřahů lokotraktoru na hlavním nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Na malém okruhu zajišťovaly provoz bateriové lokomotivy AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Za jízdy.
(foto © Jan Píšala)

Poslední barvy podzimu.
(foto © Jan Píšala)

Příjezd posledního večerního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Cestou do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

V depu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děkujeme všem návštěvníkům parku, kteří nás přišli v sychravém podzimním počasí podpořit. Někteří absolvovali se svými dětmi jízdu dokonce vícekrát. Ono sedět v tomto chladném počasí několik desítek minut na vagoně si určitě zaslouží obdiv. Rádi Vás přivítáme na některém z příštích provozních dnů, tentokrát již v areálu hlavního nádraží.


Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 1. října a neděle 2. října 2011
aneb babí léto vyvrcholilo nádherným počasím ...

(foto © Tomáš Randýsek)

Tak se nám ten poslední provozní víkend pěkně vydařil. Na to, že jsme se nacházeli již v prvním říjnovém víkendu, bylo počasí opravdu nevídané. Na mnoha místech naší republiky také padaly teplotní rekordy. Návštěvnost parku byla velká a počet svezených atakoval maxima. I když denní křivka svezených cestujících měla po oba provozní dny obdobný průběh. Dopolední nával při zahájení provozu postupně přešel v polední klid, kdy jezdily vlaky poloprázdné. Provoz následně kulminoval odpoledním náporem cestujících, kdy byly zase veškeré vagonové kapacity téměř vyčerpány.
Všech pět parních lokomotiv poctivě ukrajovalo metr po metru z každého okruhu. Tentokrát jezdily bez zjevných závad a odstávek po oba dny. Občas se stalo, že museli cestující před odjezdem vlaku chvíli čekat, než strojvedoucí dosáhl potřebného tlaku páry, aby nemusel zastavovat na trati, ale to k provozu parních strojů tak nějak patří. Většinou však tento čas strávili pozorováním činnosti strojvedoucího a kladením otázek, jak že to vlastně všechno funguje? Někteří malí cestující nás udivovali svým odborným slovníkem. Ono slyšet od pětiletého klučiny, že strojvedoucí přikládá uhlí do topeniště a kolik asi ten kotel měří a kolik se do něj asi vejde vody, zase nebývá tak časté.
Lokomotivy PONAVA a KRZENOWIC jezdily opět spřažené, takže mohly vytvořit poměrně dlouhý vlak, občas i se sedmi lavicovými vozy. Zátěž ve stoupání za stanicí Amfiteátr však byla znát. Lokomotivy MORAVA, SOLINGEN a VICTORIA jezdily samostatně s vagony v běžném řazení, tedy obslužný vagon případně jeden nákladní vagon a dva lavicové vagony. Lokotraktor GMEINDER zajišťoval dopolední a podvečerní obsluhu osobních vlaků a také přepravu služebních a nákladních vlaků v průběhu dne.


Příprava souprav jíž probíhá v prostorách hlavního nádraží,
konkrétně na právě budovaném vjezdovém zhlaví:

Ruční posun.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava cisterny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rozposunované soupravy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilka pro občerstvení.
(foto © Jiří Polák)

Některé vagony je nutné ještě
přenést ručně.
(foto © Jiří Polák)

Zapojování vodárny.
(foto © Jana Uhlířová)

Není to trochu nepoměr velikostí?
(foto © Jan Palán)

Teď je to ta správná velikost
vagonů k lokomotivě.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava parních lokomotiv.
(foto © Jan Palán)

Také vodu si musíme přinést.
(foto © Jan Palán)

Příprava parních lokomotiv.
(foto © Jan Palán)

Služební vlak tažený lokotrakto-
rem je připraven k odjezdu.
(foto © Jana Uhlířová)

Nezbytné čištění
přejezdu.
(foto © J. Uhlířová)

Služební vlak na trati.
(foto © Jan Palán)

Dopolední provoz zajišťoval lokotraktor.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokomotivy Morava.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Krzenowic.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Solingen.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Victoria.
(foto © Jana Uhlířová)

Kovářské uhlí, to je to pravé
pokouřeníčko.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel se snaží schovat si hlavu
před kouřem v kabině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jana vede zkušeně lokomotivu Victoria do stanice Amfiteátr.
(foto © Pavel Uhlíř)


VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC a PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC a PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


V I C T O R I A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Pavel Uhlíř)


K R Z E N O V I C  a  P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jana Uhlířová)


VICTORIA
(foto © Jana Uhlířová)

SOLINGEN
(foto © Jana Uhlířová)

MORAVA
(foto © Jana Uhlířová)


Jura Sajbrt, opět v roli kameramana, hledal ty nejzajímavější záběry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování přípřeže ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor Gmeinder postupně převzal provozní činnost bateriových lokomotiv. Dopoledne a v podvečer je nasazován do osobního vlaku. Ráno a přes den pak tahá především nákladní vlak, který přepravuje z hlavního nádraží do stanice Amfiteátr vodu a uhlí:

Ještě ranní příprava.
(foto © Jiří Polák)

Odstavený ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na cestě na hlavní nádraží,
kam jede pro vodu.
(foto © Jan Palán)

Posun ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kdo maže, ten jede."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kdo nám to tady tak vykuřuje?"
(foto © Jan Palán)

"Něco není v pořádku?"
(foto © Jana Uhlířová)

Šárka a Jenda.
(foto © Lukáš Randýsek)

"Tak, a zase došla voda!"
(foto © Jiří Polák)

Průvodčí odbavuje vlak.
(foto © Šárka Kolejková)

"Viděl jsi Juru? V jedné ruce pivko
a v druhé kus žvance!
To snad není možný!
(foto © Jiří Polák)

Ale je to možný, Jura je vyloženě labužník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ovšem této nabídce nelze odolat.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura zaučuje mladého zájemce v ovládání parní lokomotivy. Že by nový člen našeho klubu?
(foto © Tomáš Randýsek)

Pár fotek ze stanice Amfiteátr:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Kontrola jízdenek.
(foto © Š. Kolejková)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Š. Kolejková)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)


A jak vidí parkovou dráhu naši rakouští kolegové? V sobotu nás navštívili pan Christian Hirsch se svojí paní. Christian nám poslal několik fotek, které pořídil. Vyzkoušel si i jízdu v našem lokotraktoru. A také nám přislíbil svoji účast, i s modelem tramvaje, na slavnostním otevření v příštím roce:

Vlaky v parku.
(foto © Christian Hirsch)

Nákladní vlak.
(foto © Christian Hirsch)

Paní pokladní Jana.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Morava.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Solingen.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Victoria.
(foto © Christian Hirsch)

Christian v lokotraktoru.
(foto © Christian Hirsch)

Z pohledu strojvedoucího lokotraktoru.
(foto © Christian Hirsch)

Když se provozní den nachýlí k závěru, jsou parní lokomotivy postupně odstavovány z provozu
a jejich funkci nyní přebírá dieselový lokotraktor, který zajišťuje provoz posledních vlaků:

Poslední jízda parní
lokomotivy.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s vlakem na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s vlakem ve stanici.
(foto © Jan Palán)

Poslední vlak provozního dne.
(foto © Šárka Kolejková)

Čekání na odjezd.
(foto © Šárka Kolejková)

Strojvedoucí ...
(foto © Š. Kolejková)

... a současně také
průvodčí.
(foto © Š. Kolejková)

Poslední vlak provozního dne.
(foto © Jan Palán)

Lokotraktor na sklonku provozního dne v depu hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vypouštění páry.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děkujeme všem návštěvníkům za přízeň a těšíme se na setkání s Vámi i příště.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 3. září a neděle 4. září 2011
aneb co se nepovedlo červenci a srpnu, snažilo se napravit září ...


Uplynulý provozní víkend měl hned několik specifik. Po dlouhé době vydrželo po oba dny slunečné, skoro až tropické počasí. Rána byla již chladnější, ale teploty odpoledne vystoupaly až ke 30°C. I když se to asi projevilo také na návštěvnosti parku. Mnoho lidí si užívalo asi již poslední teplý víkend někde u vody. Tak snad nám babí léto vydrží.
Do pravidelného provozu byl zařazen 7" dieselový lokotraktor Gmeinder. A také jsme opustili kontejner, coby úložiště lavicových vagonů. Kolejová propojka z depa již plní svoji funkci a tak je i příprava lavicových vagonů jednodušší. Odpadá ono pracné nakolejování z kontejneru a zejména večerní úklid. Trochu limitující je zatím krátká výtažná kolej z depa, takže se mohou posunovat vždy maximálně dva vagony, ale i tak je to velká časová úspora.


Příprava lokomotiv před centrálním nádražím:

Příprava lokomotivy Krzenowic.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokomotivy Gromit.
(foto © Jan Palán)

Pohled do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokotraktoru "Gmeinder".
(foto © Jan Palán)

"Brejlovec" v depu.
(foto © Jan Palán)


Byly také nasazeny "sedmičkové" nákladní vagony. Cisterna byla zcela naplněna vodou pro parní lokomotivy. Kapacita 300 litrů je zásobou skoro na celý den. Odpadla tím přeprava vody v kanystrech, kterou musel před tím pracovní vlak absolvovat několikrát během provozního dne. Také vysokostěnné vagony pojmou svým úložným prostorem většinu věcí pro technické zázemí ve stanici Amfiteátr. Do jednoho z vozů byl naložen mobilní výčep. Zbylo nám ještě nějaké pivo ze Dne otevřených dveří a tak jsme na sobotu vyhlásili akci "Za půl tuctu jízdenek pivo zdarma - jízdenky pro děti, pivo pro tatínky!" A občerstvovali se nejen tatínkové. Protože to byla celý den jedna výheň.

Příprava vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plnění cisterny vodou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plnění cisterny vodou.
(foto © Jan Palán)

Mobilní pivní výčep.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vše je připraveno k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Návštěva z rakouského Grazu přijela obytným vozem a přivezla model lokomotivy VL 5
s bateriovým pohonem. Krytý nákladní vůz byl sestaven až na místě:

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Dopolední provoz ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek a Jan Palán)

Jirka se ujal role výčepního.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjemné osvěžení v horkém dni.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Obdivovatelé parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Děti mají jízdenky a tatínek pivo.
Je to výhoda, mít více dětí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Reklamní poutač jednoho z našich sponzorů - firmy Slavona.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přečerpávání vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s cisternou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ranní a večerní provoz zajišťoval tentokrát lokotraktor Gmeinder.
Osobní vlak s devíti plně obsazenými lavicovými vagony již vypadá opravdu reprezentativně:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Rakouská bateriovka VL 5 byla určitě zpestřením provozu na Parkové dráze Olympia:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Veselý pokladník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zadumaný strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


T  4 7 8:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


G R O M I T:

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odpolední atmosféra stanice Amfiteátr.
(foto © Jan Palán a Tomáš Randýsek)


V sobotu si udělal v Brně, při své zpáteční cestě ze Slovenska, mezipřistání pan Kačerovský,
který občas fotí Olympia park z ptačí perspektivy:

Takhle jsme viděli letadlo pana Kačerovského ze stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

A takhle viděl v sobotu dopoledne z výšky on nás.
(foto © Vladimír Kačerovský)


Ruční drezína je vždy velmi oblíbená, zvláště mezi malými návštěvníky parku.
O provozním víkendu jezdila pouze na pár metrech odstavné koleje v Amfiteátru.
Ale do budoucna pro ni plánujeme malý okruh vedle centrálního nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 6. srpna a neděle 7. srpna 2011
aneb "Letošní způsob léta, zdá se mi poněkud deštivým!"

Tak nějak se praví v české literární i filmové klasice. Tak nějak se chová počasí, když se blíží naplánovaný provozní víkend. I když jsme jezdili po oba dny, dešti a předčasnému ukončení provozu jsme se stejně nevyhnuli. V sobotu nás dešťová fronta naštěstí "lízla" jen svým okrajem, což se projevovalo krátkými dopoledními přeháňkami. V pozdním odpoledni již začalo vykukovat sluníčko, které nás doprovázelo i v neděli dopoledne, i když vzduch byl jako v prádelně. Další nastupující dešťová hradba nás již bohužel neminula a odpoledne začalo vytrvale pršet. Přestěhovat veškerou techniku z Amfiteátru do provizorního depa, uklidit vagony, vyčistit a naložit lokomotivy nelze jen tak, mávnutím kouzelného proutku. A tak jsme u toho úklidu pěkně promokli. A to je pro nás další impuls, co nejdříve dokončit nádraží s rotundou a zastřešenými nástupišti, kde by se mohl schovat nejen personál a technika, ale i návštěvníci naší parkové dráhy. Snad se budeme příští rok, ze zázemí zastřešeného nádraží, dívat na rozmary počasí trochu shovívavěji. Nyní si však pojďme průběh uplynulého provozního víkendu zrekapitulovat.


Dopolední provoz zajišťovaly jako vždy bateriové lokomotivy:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Navzdory častým dešťovým přeháňkám panoval ve stanici čilý ruch:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

Role pokladníka se v sobotu
zhostil Jirka Kůt.
(foto © Jan Palán)

Přišla nám pomoci i Saša Šilerová,
která rozdávala cestujícím úsměvy
a cvakala jim jízdenky.
(foto © Jan Palán)

Svezení chtiví návštěvníci parku.
(foto © Jan Palán)

Jirka Kůt? Vždy s úsměvem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tady zase v roli kamelota rozdává reklamní letáky jednoho z našich sponzorů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jedna z dešťových přeháněk.
(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


T  4 7 8:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

To není Brejlovec v trávě ztracený.
To je pouze šetrně odložená
kapota při úpravě pojezdu.
(foto © Jan Palán)


Také nás navštívili přátelé z rakouského Strasshofu.
Příjeli se podívat, jak prokračuje výstavba a Erich si vyzkoušel jízdu s bateriovou lokomotivou:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)


Sobotní odpoledne bylo alespoň trochu prosluněné:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jirka Sajbrt opět v roli kameramana. Toulal se parkem, vysedával podél trati a chytal ty nejlepší záběry. Už teď se můžeme těšit na nějaký nový filmový klip:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Posun pracovního vlaku na odjezdovém zhlaví stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Průběžné čištění přejezdů od kamínků je práce určitě záslužná.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Výhybkář.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Zablokovaná kola na parní lokomotivě MORAVA způsobila trochu vzruchu v jinak poklidném nedělním provozu. Ze stanice musela přijet náhradní vlaková souprava, která si připřáhla osobní vagony s cestujícími a odvezla je zpět do stanice. Kluci pak naložili zlobivou mašinku na obslužný vagon a Petr ji dotlačil do stanice Amfiteátr. Oprava však bude provedena až v jejím domovském depu Strážnice. No to se prostě někdy stane.

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jiří Polák)


Někdy zase dojde tlak a pod kotlem to ne a ne hořet. To si pak strojvedoucí vyslechne pár uštěpačných poznámek od svých kolegů a musí mu vypomoci záložní bateriová lokomotiva:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


(foto © Jan Palán)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Uplakaný konec provozního víkendu, léto nás letos nějak minulo:

Pohled, na který si tento rok již pomalu zvykáme.
Prázdná stanice Amfiteátr s vlakovými soupravami, které zkrápí déšť.
(foto © Jan Palán)

Pokladna není bohužel nafukovací.
(foto © Jan Palán)

Zapomenutí kolečkoví bruslaři.
(foto © Jan Palán)

Překvapí nás příští měsíc babí léto?
(foto © Jan Palán)




Provozní den bateriových lokomotiv
sobota 16. července 2011

Mimořádný provozní den bateriových lokomotiv byl uspořádán z iniciativy naší omladiny (ještě z nich asi nevyprchalo zklamání z posledního provozního víkendu, kdy musel být nedělní provoz zrušen, vzhledem k nepříznivému počasí). A takovou aktivitu je třeba podporovat. Mohli tuto prázdninovou sobotu klidně strávit někde u vody nebo u počítače. A tak byl provoz zcela v jejich režii. Roman si sedl do pokladny a já jsem se ujal pouze role fotografa. Až k závěru provozního dne jsem je postupně střídal na lokomotivách, protože sluníčko ukazovalo svoji sílu a kluci už byli skoro uvaření.


Příprava vlakových souprav.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čištění přejezdu cestou ke stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Rodiče fotografující své ratolesti.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Pracovní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

Pokladník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Údržba přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Kluci zvládli celodenní provoz na jedničku, ráno všechno nachystali a večer zase uklidili. Je vidět, že jejich kladný vztah k parkové dráze je opravdu spontánní a nefalšovaný. Navíc si mezi sebou dobře rozumí. Tak ať jim to vydrží co nejdéle.




Provozní víkend
sobota 2. července a neděle 3. července 2011

Tento provozní víkend byl v cela opačném pořadí. Sobota navzdory předpovědi počasí celkem vyšla. Občas se sice objevila přeháňka, ale odpoledne již svítilo sluníčko. Ohlášená předpověď však patrně odradila návštěvníky parku, takže 542 svezených cestujících můžeme brát jako podprůměrný. Neděle už rosničkářům vyšla dokonale - k naší smůle bohužel. O půl desáté začalo pršet a bylo po ježdění. Kluci se sice pokusili vytáhnout jednu soupravu s bateriovou lokomotivou, ale dojeli jen pod most. Tak se necháme překvapit, jaké počasí nám přichystají na první srpnový víkend.


Dopolední příprava v provizorním depu.
(foto © Jan Palán)

Bohouš Pavlíček tentokrát přivezl model dieselové lokomotivy řady T466 s přezdívkou "Kocour". Jak sám poznamenal, lokomotiva již delší dobu stála v depu a on měl strach, že už bude mít hranatá kola. Model se na naší dráze objevil poprvé a jistě byl zpestřením pro návštěvníky. A hranatá kola určitě neměl, protože bez problémů odjezdil celou sobotu.

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

Strojvedoucí i majitel lokomotivy
v jedné osobě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Strojvedoucí Jenda.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Ovládání přes RC soupravu má
své výhody, zejména při posunu
ve stanici.
(foto © Jan Palán)


Petr Příkazký měl v provozu stále ještě novou lokomotivu "MORAVA". Drobné problémy z prvních zkušebních jízd na minulém provozním víkendu byly odstraněny a "MORAVA" tak mohla být nasazena do pravidelného provozu a svézt své první cestující z řad návštěvníků parku.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

Odstavená ve stanici Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)

Připravená k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jedni z prvních cestujících.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zatažená obloha přinesla sem tam
nějakou přeháňku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přikrývka proti dešti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpoledne se obloha postupně
vyjasňovala.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stanice Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)

Odpolední klid ve stanici Amfiteátr.
Cestující jsou na obědě a personál má chvilku pro sebe.
(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


S O L I N G E N

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


P O N A V A

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)


Pracovní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mimořádný osobní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak před odjezdem
ze stanice Amfiteátr.
(foto © Jan Palán)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Setkání dvou sester.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ve vratné smyčce s alejí v pozadí.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Když praskne vodoznak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr však vodoznak na místě
vyměnil a pokračoval dále
v provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Někdy bylo ve stanici těsno.
(foto © Jan Palán a Tomáš Randýsek)

Z pohledu cestujícího.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malí obdivovatelé mašinek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malý zvoník.
(foto © T. Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)




Provozní víkend
sobota 28. května a neděle 29. května 2011

Poručit větru a dešti se již pokoušeli jiní a jak ukázaly dějiny, nebylo jim to nic platné, byť si to nikdy nepřiznali. Ale my jsme si to bez okolků přiznali, v sobotu nad námi vyhrálo počasí na plné čáře. A děti musely asi hodně zlobit, když se na naplánovaný Den dětí v Olympii počasí takhle předvedlo. Navzdory předpovědi počasí nás již od rána zkrápěl déšť. Ne intenzivní, ale vytrvalý. Zahradníci měli určitě radost, my však ne. Nic nepomohly oči upřené k obloze, které odháněly mraky, ani skoro až vulgární nadávky na adresu počasí. Někdo možná zkoušel nějaká protidešťová zaříkadla, ale nepomohlo nic. A tak jsme to po pěti hodinách strávených v právě dokončené budově dílny odpískali. Ještě že už se můžeme někde schovat. Na pokladnu jsme pro jistotu dali provizorně napsanou vysvětlující informaci, ale nikdo ji asi stejně nečetl. V parku nebyla ani noha. A jak by řekla Jirkova babička: "To máte za to, že se nemodlíte, neznabozi!"


To jsme si ještě mysleli, že jede-
náctá rozhodne v náš prospěch.
(foto © Tomáš Randýsek)

V parku ani noha ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... jen jeden bláznivý fotograf,
který fotí, jak prší.
(foto © Tomáš Randýsek)

Opuštěná pokladna.
(foto © Tomáš Randýsek)

Smutná realita.
(foto © Tomáš Randýsek)

Smutná realita ještě jednou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Neděle byla opravdu vydařená. "Sanšajn" od samého rána. Nejdříve vytahat naše těžké mazlíky z aut, nachystat lavicové vagony a obligátní ranní briefing rady starších u doutníku a kávy. Mlaďoši zatím vyjeli s pracovním vlakem na trať, aby zjistili rozsah škod po včerejším dešti. Šlo jim to pěkně od ruky. I když tu mimořádnou událost na trati tak nějak ututlali. Potom jsme si ještě trochu zanadávali na sobotní nepohodu a honem roztopit lokomotivy, abychom si to všechno vynahradili. Měsíční absťák je hrozná věc. A také cestující už byli netrpěliví ...


Čištění přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

"Copak, copak? Že by vítr?"
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Teď se chvíli nedívejte.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Olejíček - pomocníček.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

Že by nám nateklo do pokladny?
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

"To je ale po ránu horko!"
(foto © Tomáš Randýsek ml.)


P O N A V A

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Při průjezdu smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

V záplavě zeleně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plnou rychlostí do vrbového tunelu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plně obsazené odpolední vlaky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd do smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z malého vláčku uprostřed parku ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... se stane před vjezdem do stanice velký vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na odjezd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové lokomotivy byly neustále připraveny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Polední klid na nádraží vystřídal odpolední zájem o svezení.
(foto © Tomáš Randýsek)

A čas na čtení je dávno pryč.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čištění výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Jízdenky, prosím."
(foto © Tomáš Randýsek)

Pracovní vlak jede pro vodu.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Panečku, to píše!
Máš tam taky jedno."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak jsem nějakej vyprahlej."
(foto © Tomáš Randýsek)

Pitný režim je nutné dodržovat.
(foto © Tomáš Randýsek)


Malí i velcí cestující byli snad spokojení a co víc si přát:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Relaxující skupinky lidí na dekách začínají připomínat atmosféru na parkové dráze v Le Bouveret.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)


Neděle se opravdu vydařila. Celkový počet cestujících přesáhl tisícovku.
Každá z parních lokomotiv si odjezdila poctivých 20 kilometrů.
Ať žije Slunce! Ať žije Pára!




První provozní víkend v letošním roce
sobota 30. dubna a neděle 1. května 2011

První provozní víkend v letošním roce jsme stanovili na přelom dubna a května. Už jsme se nemohli dočkat, až si opět zajezdíme pod širým nebem na vlastních kolejích. Celý den bylo poměrně slunečno a odpolední dešťový mrak nás naštěstí minul. Zájemců o svezení přišlo dost a s potěšením jsem viděl již známé tváře v řadách návštěvníků. Jsme velice rádi, že někteří nadšenci nás se svými ratolestmi navštěvují skoro každý provozní víkend.


Petr Příkazký přivezl svoji novou parní lokomotivu "Morava", která vychází z konstrukce lokomotiv Krzenowic a Ponava. První zatopení pod kotlem proběhlo právě na tomto provozním víkendu.

"Takže milá Moravo, vítáme Tě mezi námi a přejeme Ti mnoho šťastně ujetých kilometrů
a ještě více svezených cestujících!"

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)


Svoji premiéru si na Parkové dráze Olympia odbyla také dieselová lokomotiva T 678.012, přezdívaná "Pomeranč", z dílny Bohumila Pavlíčka.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Došlo i na slavnostní zahajovací přípitek.
Aktu otevírání lahví a rozlévání šampaňského se ujal předseda našeho klubu.

"Tak přátelé, je čas otevřít láhve."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Skleničku si vezměte každý sám."
(foto © Tomáš Randýsek)

"No tak co je, vy nehodláte pít?!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ještě chvilku a už to vyletí."
(foto © Tomáš Randýsek)

"A jejda, trošku mi to ukáplo."
(foto © Tomáš Randýsek)

"No co, Vám se to nikdy nestalo?"
(foto © Tomáš Randýsek)

A pak už sekt tekl proudem ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a kdo mohl, ten pil ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... a kdo nemohl, ten nepil.
(foto © Jiří Polák)

A paparazzi to všechno sledovali
svými objektivy, aby to mohli
prodat bulváru.
(foto © Jiří Polák)

Společné klubové foto.
(foto © Tomáš Randýsek)


Poté si zájemci z řad členů klubu prohlédli probíhající stavbu objektů nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)


Příprava k provozu v provizorním depu:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


T678.012 "POMERANČ" Bohumila Pavlíčka na okruhu Parkové dráhy:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jiří Polák)


Domácí parní lokomotiva "PONAVA":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva "VICTORIA" z depa Vinohrady:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Domácí parní lokomotiva "KRZENOWIC":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jan Palán)


Domácí parní lokomotiva "SOLINGEN":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pracovní vlak zajišťoval průběžné doplňování zásob vody a uhlí:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Provoz ve stanici Amfiteátr:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)


(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)


Tak jako nám sobota ukázala svoji vlídnější tvář, prvomájová neděle tak vlídná nebyla a přivítala nás vydatným deštěm. Asi to měly na svědomí upálené čarodějnice o Svatojakubské noci, které se tímto mstily za svůj nezvratný osud. A že jsme jich v sobotu večer cestou domů viděli opravdu hodně. Vytrvalý déšť ustal až po obědě a tomu také odpovídalo nasazení lokomotiv. Byly roztopeny pouze SOLINGEN a MORAVA a v pohotovosti byly obě bateriové lokomotivy AEG. Vzhledem k poměrně chladnému počasí byla také návštěvnost nižší a tak stačily pouze dvě vozové soupravy, na kterých se postupně vystřídaly všechny čtyři lokomotivy.


Dopolední déšť byl opravdu vydatný a vytrvalý:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Parní lokomotiva MORAVA z depa Strážnice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Píšala)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pracovní vlak:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Nedělní provoz ve stanici Amfiteátr:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Píšala)

(foto © Jan Píšala)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

Jezdit se dá na cokoliv,
třeba i na větrný pohon.
(foto © Tomáš Randýsek)

Běda ale, přestane-li foukat
nebo fouká opačným směrem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Další větroplavec, nebo snad
větrojezdec?
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN v páře zahalený.
(foto © Jan Píšala)

Petr je očividně šťastný
- co více dodat?
(foto © Jan Píšala)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Novou sezónu na naší Parkové dráze prohlašujeme za zahájenou a věříme, že nám zachováte
svoji přízeň i nadále. Děkujeme všem návštěvníkům i zúčastněným členům klubu.