Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Poslední provozní víkend v roce 2010
sobota 16. října a neděle 17. října

(foto © Tomáš Randýsek)

"Světla ubývalo a zimy přibývalo, a tak broučci, že už nikam nepoletí. Jenom že se všichni ještě sejdou u Janinky." - na tuto pasáž z Karafiátových Broučků jsem si vzpomněl, když jsem se poohlédl za uplynulým provozním víkendem. Dny se již nezadržitelně krátí a jsou čím dál víc studenější a tak jsme se i my rozhodli ukončit letošní sezónu naší Parkové dráhy. A tak jsme se sešli v hojném počtu na naší železnici, jak nasvědčuje poslední fotografie z této reportáže.
Sobotu jsme pojali trochu slavnostněji, Martin zorganizoval malé pohoštění a byli pozvání také nekluboví provozovatelé lokomotiv. Účast přijal pan Balský z Hradce Králové s kolegou. Přivezli sedmičkovou lokomotivu a zpestřili tím sobotní provoz.
Pro malé cestující byla nachystána jako odměna při zakoupení většího počtu jízd kniha pohádek. Pohádky ze sbírky své maminky vydal nedávno pan Marek, který je také členem našeho klubu.


Nejdříve jsme si společně prohlédli staveniště a probíhající stavbu objektů budoucího nádraží ...

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)


... a potom jsme již začali připravovat modely k celodennímu provozu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Slavnostní zahájení s přípitkem:

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)


(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Všechny modely jsou připraveny, tlak v kotlích postupně stoupá a tak se můžeme přesunout
do stanice Amfiteátr:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


(foto © Tomáš Randýsek)


Vzhledem k zamračenému a chladnému počasí byla návštěvnost kolísavá.
Chvílemi se nástupiště zaplnilo, chvílemi bylo liduprázdné:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Po oba víkendové dny byl v provozu osobní vlak tažený dvěma parními lokomotivami
Krzenowic a Ponava. Se svými šesti vagony již tvořil regulérní vlakovou soupravu:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lokomotiva Solingen jezdila se třemi osobními vozy:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Lokomotiva Klishay z depa Strážnice:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lokomotiva Victoria z depa Vinohrady:

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)


Hostující model pana Balského z depa Hradec Králové:

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)


Bateriová lokomotiva AEG No. 4 byla nasazena jako posunovací:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Děkujeme všem zúčastněným, členům klubu i hostujícím modelářům, kteří pomohli zorganizovat poslední letošní provozní víkend a zajistit tak bezproblémový chod celé akce. Poděkování si samozřejmě zaslouží také návštěvníci biocentra, kteří se přišli i navzdory chladnému počasí povozit.




Provozní víkend
sobota 18. září a neděle 19. září 2010

(foto © Martin Šiler)

Další provozní víkend proběhl v sobotu 18. září a v neděli 19. září 2010. Oproti předchozímu provoznímu víkendu jsme mohli zpozorovat několik změn kolem trati i v samotném biocentru.
U jednoho přejezdu byl dodělán odtokový kanál a u druhého byl dodělán zadlážděný chodník, což je výrazná změna k lepšímu, neboť se nebude při deštích dostávat na přejezd hlína a při přecházení přes přejezd nebudou návštěvníci nanášet na koleje kamínky, což bývá v mnoha případech příčinou vykolejení. Za stanicí Amfiteátr byla postavena opěrná zeď, která má zabránit naplavení zeminy na trať. Některá místa byla dosypána štěrkem. Děkujeme správě biocentra Olympia za provedené úpravy.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

Celý víkend se nesl ve znamení hezkého počasí. V sobotu jsme po příjezdu na nádraží Amfiteátr ihned zahájili provoz, neboť zde již stáli první nedočkaví cestující. Provoz parních lokomotiv byl ukončen kolem šesté hodiny, ale bateriové lokomotivy jezdily pro velký zájem až do půl sedmé.
V neděli jsme začali jezdit o něco dříve, provoz probíhal bez větších čekacích front. K večeru již začalo být chladno a vzhledem k tomu, že se začalo brzy stmívat, byli jsme nuceni ukončit provoz parních strojů o něco dříve. Bateriová lokomotiva AEG č. 4 však vydržela statečně jezdit až do samého závěru.

Velké překvapení pro nás přichystali Uhlířovi. Přivezli do Brna svoji nově pořízenou parní lokomotivu Victoria. Jedná se o již používanou dvounápravovou lokomotivu s rozchodem 7.25", jejímž domovským depem byl anglický Liverpool. Model je postavený podle předlohy Bagnallovy lokomotivy Mercedes class No.1. Lokomotiva má měděný sedlový kotel o objemu přes devět litrů s kulatým topeništěm. V obslužném voze je nádrž na asi 20 litrů vody. Na lokomotivě je zajímavý rozvod táhel podle patentu Bagnall-Price. Model byl postaven v roce 1996 a na délku měří 82.5cm (bez spřáhel).

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Pavel Uhlíř)



Petr Příkazký přivezl obě své lokomotivy - parní Klishay a bateriovou T212.

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Martin Šiler)


Honza Píšala zkoušel nápravu bateriové lokomotivy, kterou právě staví.

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


Také se nám přijela představit Nikolka. Jirka Kůt pevně věří, že bude určitě členkou našeho klubu. Nikolka sama se k tomu nevyjádřila, ale parní mašinky se jí očividně líbily.

(foto © Jiří Kůt)

(foto © Jiří Kůt)

(foto © Jiří Kůt)

(foto © Jiří Kůt)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

Provozní víkend se velmi vydařil, a to jak díky počasí, tak i díky návštěvníkům biocentra Olympia, kteří se přišli povozit. Děkujeme také všem členům klubu, kteří pomáhali zabezpečovat víkendový provoz.




Provozní víkend
sobota 14. srpna a neděle 15. srpna 2010

(foto © Tomáš Randýsek)

Předchozí přívalové deště vykonaly své a my jsme se tak opět potýkali s naplavenou zeminou. Zatravněné plochy ještě nejsou tak husté, aby zabránily vyplavování zeminy. Ke slovu se tak zase dostaly lopaty a košťata:

Naplavené bláto na kolejích.
(foto © Jiří Polák)

Zkušební jízda.
(foto © Jan Palán)


Ranní roztápění lokomotiv.
(foto © Jan Palán)


Také nás oslovila Česká televize, která chtěla natočit do svého pořadu Dobré ráno pořad o modelech parních lokomotiv. Televizní štáb přijel v sobotu ráno a filmoval jak statické záběry a detaily parních lokomotiv, tak také záběry z jízdy na trati. Na reportáž se můžete podívat v archivu vysílání České televize. Odkaz je zde.

Natáčení pro Českou televizi.
(foto © Jiří Polák)


Počasí nám tentokrát přálo, bylo příjemně, teplota vzduchu tak akorát. Pršelo jen v neděli ráno,
ale před zahájením provozu už zase svítilo sluníčko. To se také projevilo na návštěvnosti:

Pracovní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Návoz vody pro parní lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak tažený lokomotivou Solingen
je připraven k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lukáš se již zapracovává
jako strojvedoucí na parní mašině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ponava vedená
Romanem vjíždí do stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nově příchozí cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)

Honza Palán v roli pokladníka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Solingen a strojvedoucí Jirka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krzenowic a strojvedoucí Lukáš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ponava a strojvedoucí a Roman.
(foto © Tomáš Randýsek)


Petr Příkazký přivezl po delší době parní lokomotivu KLISHAY:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Rozradostněné dětské tváře - odměna za naši práci:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pohled na stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavla v roli průvodčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaků ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod vrbovým tunelem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd vratnou smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka jako strojvedoucí na Ponavě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak v zářezu za stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Solingen vyjíždí ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu má vlak vždy přednost.
(foto © Tomáš Randýsek)

Uprostřed zeleně.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Drobné opravy za provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Debata před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola oleje v maznici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Příkazký v roli zahradníka obnovuje travní porost.
(foto © Tomáš Randýsek)

Polední občerstvení i s kouřovou clonou.
(foto © Jan Palán)

Jura Polák přivezl hotový podvozek
své nové lokomotivy.
(foto © Jiří Polák)




Provozní víkend
sobota 17. července a neděle 18. července 2010

Tento provozní víkend se nesl v duchu "z extrému do extrému". V sobotu panovalo přímo tropické vedro, teplota se odpoledne šplhala jistě ke čtyřiceti stupňům. To se také projevilo na návštěvnosti. Většina Brňáků dala přednost vodě, jiní zase raději neopouštěli klimatizované prostory. Pár skalních však přece jen přišlo. Služba však byla opravdu náročná. V provozu byly oproti předpokladu pouze parní lokomotivy PONAVA a SOLINGEN a bateriové lokomotivy AEG No. 6 a AEG No. 9. K večeru se začala nasouvat studená fronta, ale techniku jsme stihli uklidit ještě před prvním přívalovým deštěm.
Nedělní ráno nás přivítalo deštivým a poměrně chladným počasím, teplota se nedostala nad dvacet stupňů a oproti sobotě to bylo rapidní ochlazení. Navíc došlo po nočních přívalových srážkách k naplavení zeminy ve stanici Amfiteátr a na přejezdu. Na řadu tak opět přišla lopata a koště. Celý den také foukal poměrně silný vítr a počasí spíš připomínalo podzim. V neděli byly vzhledem k nestálému počasí nasazeny pouze bateriové lokomotivy AEG.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Kolegové z rakouského Strasshofu přivezli nově postavený bateriový model elektrické nákladní lokomotivy, který si chtěli vyzkoušet na naší parkové dráze. Lokomotiva se trochu zapotila při stoupání v obloucích za mostem, ale nakonec zdárně projela celou trať.

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 26. června a neděle 27. června 2010

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní den
neděle 13. června 2010

Od posledního provozního dne jsme byli neustále dotazováni, kdy už zase budeme jezdit. Zájem návštěvníků biocentra nás samozřejmě velice těší a tak jsme se rozhodli pro další provozní den. Vzhledem k omezenému počtu personálu byly v provozu pouze tři bateriové lokomotivy AEG, které se postupně střídaly na dvou soupravách osobních lavicových vozů a do svých provozních deníků si připsaly dalších pár desítek kilometrů. Odbavených cestujících bylo opravdu hodně a to se projevilo i na kapacitě baterií v lokomotivách. Při posledních večerních jízdách už svítily na ovladačích červené diody, které signalizují stav těsně před vybitím. Zde se ukázalo, jak velkou provozní podporu máme v parních lokomotivách. Počasí nám tentokrát také přálo, takže nedělní jízdy se nesly v duchu Pohoda, Klídek, Tabáček ...

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




"Dětský den" v Olympii Brno
neděle 30. května 2010

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Iva Uhlířová)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Slavnostní otevření biocentra a sportovní rekreační zóny Olympia Brno
sobota 22. května 2010

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Stanislav Limberk)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Iva Uhlířová)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)